Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
#1309045
@least, Min fråga och ämnet handlar inte om hur Volvo hanterar ärenden utan om vad andra ägare har för synpunkter angående nya Volvo modeller. Du får lätt hitta på nätet, inkluderande detta forum, fallen att det hade gått snett på kontakter med Volvo. Tackar för allt annat input och Era kommentarer. Jag håller med om att man blir kanske färgad när man läser forum där man oftast berättar om problem och inte om det går bra. Och det gäller sannolikt alla moderna bilar oavsett märke Hittade dock en undersökning utförd i USA som påvisade att Volvo ägare är mest missnöjda ägare och Volvo hamnade på sista plasts (23)...Oxå lätt att hitta på nätet.
av Lövet
#1309048
Om det är JD Powers du syftar på så är det en rätt värdelös mätmetod. Ett "fel" på bilen kan vara att ägaren tycker att mugghållaren är för liten. Är man intresserad av faktiska driftsrelaterade fel så ska man titta på Dekras undersökningar istället.
av Freddy100
#1309050
@Lövet, Jag förstår din resonemang och håller med att Dekra us är viktigt men du får hitta många andra fel i din bil (listor som ramlar, elektronik som löser sig, motor som hackar, farthållare som plötsligt stänger sig själv och farten minskar till 20 km/h utan att du kan göra någonting...Det rapporteras inte av Dekra. Dekra är inte hela sanningen. Sanningen är det som du måste vara med dagligen och ''kommunicera'' med din bil....
av least
#1309051
JD Powers-testet, ja... det är ett test där subjektiva åsikter klassas som fel.
Dvs en för liten knapp i Sensus är lika allvarligt som att ac-kompressorn skär.

Men att ägarna ärmissnöjda har jag inte sett i dessa test?
Det är test som sammanställer antalet fel under en viss period, inte hur dessa löstes.

Och "samma" test i Tyskland 2018 placerar Volvo på delad andraplats.
https://www.jdpower.com/business/press- ... -study-vds

Underligt, då det rör sig om samma produkter.
Senast redigerad av 2 least, redigerad totalt 0 gång.
av least
#1309053
JD Powers har två olika test: Vehicle Dependability Study samt Initial Quality Study.
Vilket test är det som du har hittat på nätet?
av V70_2005
#1309142
T.ex. handbromsbackar på v70n där tog dom inte sitt ansvar och justerade men det är väl historia nu. Men visst dom problemen gör att jag inte litar på Volvo helt.

Min nuvarande xc90 t6 2018 har jag kört 1,5 år och 2700mil utan ett enda problem (förutom Spotifyappen).
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]