Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
#1290653
Jag har en nästan V70 CC inköpt i höstas hos Uplands Motor i Hammarby. Bor närmast till Bilia iVinsta. Kan jag anlita vilken verkstad som helst för garantiåtgärder?
av uniformerad
#1290660
gages skrev: sön 06 jan 2019, 11:51 Jag har en nästan V70 CC inköpt i höstas hos Uplands Motor i Hammarby. Bor närmast till Bilia iVinsta. Kan jag anlita vilken verkstad som helst för garantiåtgärder?
Ja, det ska inte vara några problem.
av Lockis
#1291118
En auktoriserad volvo verkstad. Det är inte sälj stället som lämnar garanti utan volvo.
av AndS
#1291208
Är det så? Volvo skriver följande:
"Två års nybilsgaranti
Nybilsgaranti gäller för bil och utrustning som omfattas av ditt köpeavtal, säljaren svarar för eventuella fel som uppkommer inom två år efter leveransdagen"

Men kanske står annorlunda i garantiinformationen som följer bilen att man kan välja valfri Volvoverkstad.
av stevvee
#1291222
Jag har köpt min bil hos Bra bil och garanti åtgärderna har åtgärdats hos Upplands motor. Du är inte på ruta 1 Gages.
av Mjölby
#1291265
Jag köpte min V70 Classic hos Upplands motor I Hammarby. Bor ett stenkast från Bilia Nacka, och har varit dit några gånger när det var garanti kvar på bilen. Inga problem alls.
Däremot service-avtalet gäller bara där man köpt bilen i dom flesta fall. I mitt fall Upplands motor. Har servat en gång i Hammarby. Men gillade inte min PST där, så servade gång nr 2 i Sollentuna.
Frågade om jag kunde serva på Bilia, men det gick inte.

Synd att säljarna är så nonchalanta i Nacka, annars hade jag handlat där från början.

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]