- tor 03 jan 2019, 13:15
#1290016
Hej!
Jag köpte en V70 D3 från 2016 i Juni förra året. Är i det stora hela väldigt nöjd med köpet men har ett konstigt missljud vid rattutslag som Volvo verkstaden inte lyckas lösa. Har haft inne den 5 eller 5 ggr nu utan att det fixats. Har full respekt för att det kan vara svårt att hitta och fixa ett missljud och dom har varit mycket tillmötesgående och hjälpsamma.
Problemet är att jag tycker dom är lite slarviga när dom hanterar bilen. Efter att jag hade den inlämnad första gången så satt inte kåpan runt ratten fast ordentligt, efter andra gången så hade dom gjort brytmärken i samma kåpa och nu senaste gången så har dom på något sätt gjort repor i glaset/plasten framför hastighetsmätaren. Vet inte hur det gått till men gissar att det kommit något smuts där och att det torkats bort med någon skitig duk eller liknande. Hade ett par repor långt ner på denna plasten som jag märkte redan när jag köpte bilen men det finns inte en chans att jag kunnat missa dessa innan då dom är mitt framför hastighetsmätaren.
Nu kommer jag ju behöva lämna in bilen igen och behöva vara rädd för att det blir mer slitage på bilen när dom försöker fixa detta och jag har ju inga bevis för att det är dom som gjort reporna. Vill heller inte anklaga dom för något då dom varit så hjälpsamma i övrigt och vill därför inte stöta mig med dom. Allt felsökning och allt jobb har ju gått på garanti så skulle känna mig sjukt otacksam och petig om jag skulle stå där och peka på reporna och anklaga dom för saker jag inte har några bevis för.
Vad hade ni gjort?
Mvh J
Jag köpte en V70 D3 från 2016 i Juni förra året. Är i det stora hela väldigt nöjd med köpet men har ett konstigt missljud vid rattutslag som Volvo verkstaden inte lyckas lösa. Har haft inne den 5 eller 5 ggr nu utan att det fixats. Har full respekt för att det kan vara svårt att hitta och fixa ett missljud och dom har varit mycket tillmötesgående och hjälpsamma.
Problemet är att jag tycker dom är lite slarviga när dom hanterar bilen. Efter att jag hade den inlämnad första gången så satt inte kåpan runt ratten fast ordentligt, efter andra gången så hade dom gjort brytmärken i samma kåpa och nu senaste gången så har dom på något sätt gjort repor i glaset/plasten framför hastighetsmätaren. Vet inte hur det gått till men gissar att det kommit något smuts där och att det torkats bort med någon skitig duk eller liknande. Hade ett par repor långt ner på denna plasten som jag märkte redan när jag köpte bilen men det finns inte en chans att jag kunnat missa dessa innan då dom är mitt framför hastighetsmätaren.
Nu kommer jag ju behöva lämna in bilen igen och behöva vara rädd för att det blir mer slitage på bilen när dom försöker fixa detta och jag har ju inga bevis för att det är dom som gjort reporna. Vill heller inte anklaga dom för något då dom varit så hjälpsamma i övrigt och vill därför inte stöta mig med dom. Allt felsökning och allt jobb har ju gått på garanti så skulle känna mig sjukt otacksam och petig om jag skulle stå där och peka på reporna och anklaga dom för saker jag inte har några bevis för.
Vad hade ni gjort?
Mvh J