Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1287296
I serviceavtal ingår delar som skall bytas enligt serviceplanen. Inte delar som skall kontrolleras enligt serviceplanen.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1287320
Och då hade du säkert kunnat köra 2000 mil till innan dom var helt slut.


/M
Användarvisningsbild
av MartinS
#1287756
Folk kör som tokar ;) Jag bytte mina belägg på V40'n efter 10.000mil och då hade dom cirka 50% kvar. Onödigt byte men men...

Bild
av mikebike
#1287757
MartinS skrev:Folk kör som tokar ;) Jag bytte mina belägg på V40'n efter 10.000mil och då hade dom cirka 50% kvar. Onödigt byte men men...
Jag köpte en ny V70N år 2000. Vid första servicen byttes samtliga skivor och belägg, på garantin. Sedan körde jag ytterligare 9000 mil innan jag sålde den.
Då hade jag bytt bromsbelägg bak vid 7000 mil, och det var för att höger bak låg på och brände belägg.
Senast redigerad av 1 mikebike, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1287781
Dagens bilar har ju möjlighet att bromsa av sig självt för att fördela om drivning och ändra stabiliteten i bilen till skillnad från förr då man hade en 240 och kunde motorbromsa på 2:an på motorvägsavfarten så det nästan tjöt om bakdäcken. Har ju exempelvis varit uppe på forumet förut att nya bilar ibland sliter ut klotsarna bak först.
D24 bränslepump problem

Är inte "hemma" på denna mo[…]

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]