Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Hänzel
#1284127
Är det någon som vet namnet på kvalitetschefen på torslandafabriken. Har ringt växel och frågat efter kvalitetschefen men dom säger att man måste ha ett namn på personen man söker
av Ice71
#1284139
Antagligen vill dom inte lämna ut något namn. Han/hon skulle nog inte hinna göra något annat än att sitta och svara i telefon hela dagarna.
Tycker att kvaliteten på Volvo är under all kritik nu.
Aldrig haft en bil med så mycket fel som min nuvarande.
Samtidigt den trevligaste bil jag haft. Förutom allt småtjafs med den.
av ansjo
#1284179
zsh skrev: mån 03 dec 2018, 11:07 Har de en? Säkert någon i Kina, Mr Sum Ting Wong ;-)
:-D :-D
av fragge
#1284206
Hänzel skrev:Är det någon som vet namnet på kvalitetschefen på torslandafabriken. Har ringt växel och frågat efter kvalitetschefen men dom säger att man måste ha ett namn på personen man söker
Varför vill du nå hen direkt? Om det är för att klaga på kvaliteten på din bil så får du nog vända dig till din ÅF. Om du är journalist får du nog gå via deras presstjänst.
av least
#1284214
TS, detta var en extremt naiv/barnslig inställning till "klaga på produkten". Grattis du får ett pris.... :nerd:
av III
#1284223
Jag kan förstå frågeställningen. Hade upprepade problem med en tidigare bil. Hände inget när teknikern försöke lösa problemet. Kavliteansvarige hos ÅF fick inget gehör. Då återstår ju bara att gå vidare uppåt. Efter mycket om och men fick jag talat med någon på volvo som kontaktade ÅF för att hitta lösning. Hela tiden god ton och åf var nog med på min sida ändå men utan gehör från volvo.
av lv455
#1284270
Ett tips är att googla "volvo cars quality director".
av Lövet
#1284287
Så länge du inte köpt bilen av Volvo Cars (vilket du inte gjort) så har du ingen kundrelation med Volvo överhuvudtaget. All kundhantering sker genom ÅF och endast genom ÅF.
av III
#1284464
Lövet skrev: mån 03 dec 2018, 19:52 Så länge du inte köpt bilen av Volvo Cars (vilket du inte gjort) så har du ingen kundrelation med Volvo överhuvudtaget. All kundhantering sker genom ÅF och endast genom ÅF.
Fast jag hade kontakt flera gånger med Volvo. Och via volvo gick kontakten till åf. Så jag hade relation till Volvo. Fast svåra att få tag i men sen hjälpte det. Så visst kan de gå.

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]