Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av betterlead
#1284553
Lövet skrev: mån 03 dec 2018, 19:52 Så länge du inte köpt bilen av Volvo Cars (vilket du inte gjort) så har du ingen kundrelation med Volvo överhuvudtaget. All kundhantering sker genom ÅF och endast genom ÅF.
Det stämmer inte alls.
Volvo Cars har visst en avdelning för kundrelationer - har varit i kontakt med dem och de löste ett problem i samband med min leverans. Jag förstår att önskan är att kontakten ska ske framför allt med ÅF.

Enkelt att hitta på Volvocars sajt:

https://www.volvocars.com/se/support/contact-us
av least
#1284590
betterlead skrev:
Lövet skrev: mån 03 dec 2018, 19:52 Så länge du inte köpt bilen av Volvo Cars (vilket du inte gjort) så har du ingen kundrelation med Volvo överhuvudtaget. All kundhantering sker genom ÅF och endast genom ÅF.
Det stämmer inte alls.
Volvo Cars har visst en avdelning för kundrelationer - har varit i kontakt med dem och de löste ett problem i samband med min leverans. Jag förstår att önskan är att kontakten ska ske framför allt med ÅF.

Enkelt att hitta på Volvocars sajt:

https://www.volvocars.com/se/support/contact-us
Att VCC har folk som arbetar med dessa frågor är helt i sin ordning, men det är så att ÅF har detta ansvar.
Och de får betalt för att hantera slutkundsfrågor.

Att VCC hjälper en slutkund får ses som en bonus, och som en ren goodwill-åtgärd.

Frågan är om det är Volvo Car Company AB eller Volvo Cars Sverige AB som hjälper till?
VCC är tillverkaren, och Volvo Cars är försäljningsbolaget.
Användarvisningsbild
av betterlead
#1284595
Hänzel skrev: ons 05 dec 2018, 11:03 Har du något namn på personen som du pratade med?
Ja, personen jag pratade med presenterade sig - men det är ju så klart inte så att man får sitta och prata med kvalitetschefen utan supportpersonal.

Kvalitetschefen har nog inte tid att tala direkt med konsumenterna - det är nog inte hans arbetsuppgift heller.
av ballans
#1301747
Om du köper en Iphone så ringer du väl inte till fabriken i Kina. Eller?
Men be om att få bli kopplad till Customer Relations, när du ringer nästa gång. Det är större chans. Dock ingen garanti för att dina problem blir lösta.😏

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]