Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av VVV
#1274358
Hej!
Mitt namn är Anders Rydheimer och jag arbetar på Bilia.
Vi kommer att tillsätta en internutredning för att gå till botten med detta. Självklart är det inte tillåtet att använda servicestämpeln utanför Bilias verksamhet och agerandet är sannolikt brottsligt.
Vi rekommenderar alla våra kunder att inte bara ha en stämpel utan även alla kvitton och specifikationer för att en köpare skall kunna se vilka moment som är genomförda hos bilen.
Vidare rekommenderar vi våra kunder att besöka våra verkstäder. Vi har utbildade mekaniker och den senaste utrustningen.
Anders Rydheimer
Användarvisningsbild
av Derank
#1274400
Vilket skämt. Det borde finnas bättre saker att utreda hos er......

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1274401
El börja med att skaffa folk till verkstäderna som har erfarenhet av att felsöka. De anställda ni har idag är komponentbytare och inget annat

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av vjohnj
#1274403
Derank skrev:Vilket skämt. Det borde finnas bättre saker att utreda hos er......

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Fake konto.
Tror väl inte nån officiellt från Bilia skulle ta upp nån sånt på ett forum under ett alias *** VVV *** ?
Användarvisningsbild
av Derank
#1274473
vjohnj skrev: fre 12 okt 2018, 17:50
Derank skrev:Vilket skämt. Det borde finnas bättre saker att utreda hos er......

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Fake konto.
Tror väl inte nån officiellt från Bilia skulle ta upp nån sånt på ett forum under ett alias *** VVV *** ?

Ja, det förstår jag ochså, hade nog varit mer oseriöst att som representant frånbilia och sitta här och mumla en Fredagkväll än att sätta en stämpel i en servicebok.

Det finns ju tom stämplar att köpa om man så vill.......
av Schmoyoho
#1274526
Bilen blir servad av en utbildad mekaniker som jag förutsätter håller på med Volvos till yrket också. TS sparar 5000 kr på en vanlig service, hutlösa pengar som man inte heller får något för annat än en stämpel, en annan medlems ena bromsok bak hade ju helt lossnat utan att det upptäckt på service. Det drabbar inte heller några framtida köpare så länge servicarna utförs enligt rätt intervall och med originaldelar.

Enda dilemmat är väl om man anser sig dra Bilias namn i smutsen men det är inget jag hade legat sömnlös över. Risken för att nekas maskinskadegaranti är väl det som jag tycker låter som största beaktningen men jag vet inte om det är någon överhängande risk? Är det krav på att bilen ska servas hos auktoriserad verkstad eller funkar t.ex mekonomen? Isf blir det ju svårt för försäkringsbolaget att leta efter fakturor och kvitton eftersom man måste först jämföra med serviceboken och jag gissar man inte orkar börja slå i systemen om man kan konstatera den är fullstämplad.
av Lövet
#1274641
Det är du som bilägare är skyldig att redovisa vad som är gjort. Stämpel räcker inte för maskinskadeförsäkringen, protokoll måste finnas. Aukt. är dock inget krav. Finns ett fall alldeles nyligen på en BMW 520d där If nekar maskinskadeförsäkring eftersom bilägaren inte kunnat bevisa att rätt oljekvalitet använts. Bilen var servad fristående och stämpel fanns men inget protokoll. Ska se om jag hittar länken på AP.
av VVV
#1275326
Hej!
Tyvärr får jag inte ändra det mindre lämpliga namnet som jag skapade snabbt för att kommentera.
Har ni fler frågor om Bilia får ni gärna maila mig på [email protected]
Ha en trevlig dag!
Hälsningar,
Anders
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]