Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1275330
Schmoyoho skrev: lör 13 okt 2018, 14:01 Bilen blir servad av en utbildad mekaniker som jag förutsätter håller på med Volvos till yrket också. TS sparar 5000 kr på en vanlig service, hutlösa pengar som man inte heller får något för annat än en stämpel, en annan medlems ena bromsok bak hade ju helt lossnat utan att det upptäckt på service. Det drabbar inte heller några framtida köpare så länge servicarna utförs enligt rätt intervall och med originaldelar.

Enda dilemmat är väl om man anser sig dra Bilias namn i smutsen men det är inget jag hade legat sömnlös över. Risken för att nekas maskinskadegaranti är väl det som jag tycker låter som största beaktningen men jag vet inte om det är någon överhängande risk? Är det krav på att bilen ska servas hos auktoriserad verkstad eller funkar t.ex mekonomen? Isf blir det ju svårt för försäkringsbolaget att leta efter fakturor och kvitton eftersom man måste först jämföra med serviceboken och jag gissar man inte orkar börja slå i systemen om man kan konstatera den är fullstämplad.
Måste vara mycket bättre att skriva en tydlig spec på vad som gjorts och notera att personen som gjort det är kompetent men gjort det på fritiden.

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatione[…]