Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av jolerius01
#1341281
Jag tycker absolut den är prisvärd. Betalade ca 6000 totalt för och installation av elektriker. Visserligen efter att jag fått tillbaka pengar för ladda hemma stödet, men det blev ruskigt billigt i slutändan.

Som box har jag absolut inget å klaga på. Använder tibbers tjänst för att ladda bär elpriset är billigt. Har även installerad watty (deras lastbalansering) men tror inte den behövs när bilen ändå bara laddar på natten.

Jag skulle definitivt rekommendera ett köp. Vet inte ens om det finns andra 3-fas boxar på marknaden som ens är i närheten av priset för en easee.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

av Anmg
#1341525
Tack för svar, låter ju riktigt bra.
Lite inne på att beställa en sådan snart här inför kommande laddhybrid.
av ljunks
#1351708
Fick boxen installerad i mitten av oktober. Betalade knappt 17000 för boxen, watty lastbalanserare, extra spiralkabel (rekommenderas!), vägghållare samt installation. Fick sedan tillbaka hälften via "ladda hemma stödet" några veckor senare, väldigt bra pris för denna laddbox. Fick även offert på Garo's box, skulle kostat runt 25000 med samma utrustning.

Är väldigt nöjd med Ease boxen, enkel att installera och har inte krånglat något hittils. Smartladdar på natten vilket gör att laddkostnaden går ner rejält. På de 15 dagarna i oktober så sparades drygt 40 kr på smartladdningen jämfört med min tidigare el-leverantör. I november räknar jag med det dubbla.

Har inte fått min Watty än, ska bli spännande att testa den.
av Anmg
#1351782
ljunks skrev:Fick boxen installerad i mitten av oktober. Betalade knappt 17000 för boxen, watty lastbalanserare, extra spiralkabel (rekommenderas!), vägghållare samt installation. Fick sedan tillbaka hälften via "ladda hemma stödet" några veckor senare, väldigt bra pris för denna laddbox. Fick även offert på Garo's box, skulle kostat runt 25000 med samma utrustning.

Är väldigt nöjd med Ease boxen, enkel att installera och har inte krånglat något hittils. Smartladdar på natten vilket gör att laddkostnaden går ner rejält. På de 15 dagarna i oktober så sparades drygt 40 kr på smartladdningen jämfört med min tidigare el-leverantör. I november räknar jag med det dubbla.

Har inte fått min Watty än, ska bli spännande att testa den.
Låter ju riktigt bra. Köpte du någon form av paket från någon då?
Och med watty sen, blir det en ny installation då man måste få in den i inkommandeskåpet. Kostnad på det tror du?
av ljunks
#1352258
Nä, beställde Easee boxen och wattyn från Tibber samtidigt som jag blev kund så fick man rabatt. Bokade en lokal elektriker för installationen. Tibber skickade med inkopplingskablarna till wattyn så elektrikern installerade dom samtidigt som boxen, så behöver bara koppla in wattyn i vägguttaget när den väl kommer.
Räknade fel på oktoberfakturan, har sparat 96 kr i oktober, främst på smartladdning. I november sparade jag 146 kr jämfört med tidigare el-leverantör. Snittpriset var 48 öre för min förbrukning, så priset för smartladdningen blev 24 öre per kwh.
Om du är sugen på att testa Tibber så kan jag skicka pm med länk så får du extra rabatt hos dom.
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]