Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Stamp3
#1270220
Hej!

Funderat på en praktisk fråga och nyfiken på vad som gäller.
Har beställt nya V60 och den beräknas komma om 7 veckor. Det är ett privatköp som kommer finansieras med Volvo Inclusive (20% kontant osv).
Säljaren nämnde att första debiteringen kan bli mer/mindre beroende på när bilen hämtas ut.
Gäller det endast för försäkringen och serviceavtalet? Eller också lånekostnaden? Så i praktiken kan det bli så att om jag t.ex. hämtar ut bilen i början av månaden får betala för den månaden samt kommande månad vid första debitering. Tänker att det blir lite skillnad på att betala 4000 (+/- för serviceavtal/försäkring) gentemot ”dubbla” betalningar på närmare 8000? I så fall kan man ju vara lite taktisk när man väljer att hämta ut bilen :-) Vid vanliga lån börjar man betala månaden efter, så borde väl vara samma här. Någon som vet?
av Lockis
#1274889
Stamp3 skrev:Gäller det endast för försäkringen och serviceavtalet? Eller också lånekostnaden? Så i praktiken kan det bli så att om jag t.ex. hämtar ut bilen i början av månaden får betala för den månaden samt kommande månad vid första debitering. Tänker att det blir lite skillnad på att betala 4000 (+/- för serviceavtal/försäkring) gentemot ”dubbla” betalningar på närmare 8000?
Du kommer bli debiterad i efterhand för den första tiden. Hämtar du ut tidigt i månaden blir första fakturan större än om du hämtar senare. Osäker på vart brytpunkten går dock. Som regel betalar du ju i "förskott" vill jag tro?
Användarvisningsbild
av Derank
#1274925
Det blir aldrig dubbla amorteringar. El dubbla serviceavtal el försäkring Det enda som läggs på på första fakturan är räntan.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1274942
Derank skrev:Det blir aldrig dubbla amorteringar. El dubbla serviceavtal el försäkring Det enda som läggs på på första fakturan är räntan.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Försäkringen blir också mer eller mindre första månaden beroende på när du hämtat ut bilen.


/M
Användarvisningsbild
av Derank
#1275840
ja, men den kostar ju typ inet mer än 250sek i månaden,
Användarvisningsbild
av Derank
#1275841
det blir ju inga 3-4k extra första månaden iaf, max ett par hundralappar, det är väl som med vilket bilköp som helst

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]

V70N 2004 2,4 140hk. Nybytt kamaxelgivare, bilen g[…]

Hej, jag har en V70 2010 1.6 som i volvo-servicen[…]