- ons 14 mar 2018, 20:31
#1238933
Ja. Som rubriken lyder.
Har serviceavtal på Bilia. Servar på deras station i JHaga Norra och även om mekanikern var trevlig så är jag inte nöjd.
Missnöjd över att jag åkte på att betala för en hjulinställning. Inget besked innan vad det skulle kosta
När jag påpekade att det är en ny bil och att det är konstigt att hjulinställning sker efter bara 1500 mil så snäste "coachen" av mig med ett "Om inget har gått sönder är det ingen garantifråga".
Har kontaktat deras kundtjänst och bett om återkoppling men två månader senare har ingen hört av sig.
Vilket är en björt kontrast till den bra servicen jag fick när jag käpte bilen (kontant)
Så nu är ju frågan. Vad har ni andra för erfarenheter av serviceavtal med bilia?
Får ni den service ni tycker ni är berättigade till
Ger serviceavtalet en känsla av "jag har avtal så det är förutsägbart?"
Jag kommer från Honda och där var man "en i familjen" när man kom med sin bil. Tydliga besked om vad allt skulle kosta. Var det något utöver vanlig service ringde de innan de påbörjade det. Man fick alltid respons om man hade några funderingar. De tog sig tid att prata om bilen och bra att tänka på inför nästa service.
Bilia är "Betala och gå, tack"
Har serviceavtal på Bilia. Servar på deras station i JHaga Norra och även om mekanikern var trevlig så är jag inte nöjd.
Missnöjd över att jag åkte på att betala för en hjulinställning. Inget besked innan vad det skulle kosta
När jag påpekade att det är en ny bil och att det är konstigt att hjulinställning sker efter bara 1500 mil så snäste "coachen" av mig med ett "Om inget har gått sönder är det ingen garantifråga".
Har kontaktat deras kundtjänst och bett om återkoppling men två månader senare har ingen hört av sig.
Vilket är en björt kontrast till den bra servicen jag fick när jag käpte bilen (kontant)
Så nu är ju frågan. Vad har ni andra för erfarenheter av serviceavtal med bilia?
Får ni den service ni tycker ni är berättigade till
Ger serviceavtalet en känsla av "jag har avtal så det är förutsägbart?"
Jag kommer från Honda och där var man "en i familjen" när man kom med sin bil. Tydliga besked om vad allt skulle kosta. Var det något utöver vanlig service ringde de innan de påbörjade det. Man fick alltid respons om man hade några funderingar. De tog sig tid att prata om bilen och bra att tänka på inför nästa service.
Bilia är "Betala och gå, tack"
V40 T3 CC MY-17