Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
#1235164
Hallå,

Mitt gamla åbäke fyllde precis två år och idag damp det ner ett brev om någon slags förlängd garanti i ytterligare 3 år, FordonsGaranti ser det ut att komma från. Jag är inte direkt någon expert på sådant, är det mer bluff/tjäna kosing eller ligger det något i det som man faktiskt bör skaffa?

Maskinskador och fabriksfel, helårspremie på ca 2 papp.
2500 mil/år upp till totalt 19 000 mil

/DS
Senast redigerad av 1 DaltonSleeper, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1235171
Mer eller mindre bluff & Båg skulle jag säga, eller iallafall något helt onödigt som dessutom var ganska dyrt. Någon förlängd nybilsgaranti handlar det inte om, den täcker i princip bara vissa delar av det som redan täcks i maskinskadeförsäkringen.
av para
#1235173
Googla fordonsgaranti....
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1235183
Det är någon ockrare som vill ha dina pengar.
Jag fick samma då min V70 blev 2år ,gick rakt ner i pappersstrimlaren.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av DaltonSleeper
#1235185
Det är vad jag tänkte med, hade det kommit från Volvo så hade det nog varit en annan sak, men nu är det något random ser det ut som. Kanske bättre investera i en pappersstrimlare så får man iaf lite skadeglädje varje gång det dyker upp skit med posten.
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1235187
Vill minnas att jag tänkte att det var ett erbjudande från volvo så det är nog formulerat så det ska få oss att tro det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lövet
#1235319
2000kr/år när du redan har gällande maskinskadeförsäkring? Nä det var väl ingen höjdare. Men att förlänga maskinskadan från 12000 mil till 19000 mil kanske kan få någon att sova bättre om nätterna.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1235334
Fick detta i dag också. Min bil är nu i dagarna 4 år, men jag har ägt den 6 månader. Trodde det var något som Volvoförsäljaren tecknat, som gick att förlänga.Tänkte ta med det till Skobes i morgon, eftersom jag ändå skall dit på service. Men nu åker det i "cylindriska arkivet". :lol:

Edit. Tittade på garantibeskedet från inköpet. Jag har garanti ytterligare 6 månader. Sedan Googlade jag.
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... tormannen/

Snacka om lurendrejeri ??:-/
av UnleashFusion
#1235388
Min kompis tecknade på deras såkallade förlängd garanti, trodde allt var "bra" tills hans motor bara rasa utan någon direkt anledning.

Hur som haver behövde han en ny motor och han trodde fordonsgaranti skulle täcka kostnaden för en ny motor men ack, dom gör allt för slippa betala ut en enda krona.. Han var beredd på köpa en beg. bil hellre än och kasta in 110t kr för en motor som ÅF ville ha men på något tvist lyckades hans bilförsäkring som han hade bilen på; ta ansvaret och sa att han enbart behövde pröjsa ~12-15t kr som självrisk och resten sköter dom.. vilket han accepterade direkt och idag funkar den felfritt


har själv fått det brevet för 3-4månader sen tillbaka och det första jag gjorde var att googla på dom och det var bara negativt så brevet brändes till döds

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]