Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av andersuw
#1214909
Nu tar du väl i lite ändå. ;-) Borde landa på ca 6,5 eller ca 5 tusen för en 2,4D -07 beroende på om du har automat eller inte. Men visst, några tusenlappar över till soppa blir det för en T5:a, som ju dock vill ha mer av den varan än den bil du nu kör.

Dock är kanske skillnaden inte epokgörande. Min T5:a klarar sig med runt 0,75 milen i någotsånär jämn (och verklig) 90-fart och runt 0,85 vid någotsånär jämn (och verklig) 110-fart. I stadstrafik blir det förstås mer fast det är svårt att säga exakt hur mycket mer. Beror så mycket på omständigheterna. Automatlådan gör inte så stor skillnad på landsväg men betyder mer för förbrukningen i sta'n.

Har hur som helst varit nöjd med min T5:a. Bra drag men också ett städat och polerat uppträdande även när det går undan. Lite glidarbil och "racer" samtidigt. Vilsam att köra eftersom motorn låter rätt trevligt när man nu överhuvudtaget hör något av den.

Vad försäkringskostnaden beträffar är det ju svårt att säga vad den går lös på. Beror ju inte bara på bilen utan också på vem man är och var/hur man bor. Vad jag snappat upp är dock att Volvia är svårslaget prismässigt, särskilt när det gäller lite motorstarkare bilar. Jag tycker också det är oöverträffat smidigt att ha bilförsäkringen där om/när något händer eftersom all hantering av skadan går via verkstaden, vilket minimerar byråkrati och strul.

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]