Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
#1291252
Libbe skrev: ons 19 dec 2018, 14:06 Det var bättre förr........
Då Volvo hade egen i Vinsta!!
:-D :-D
Varför den togs bort? -Vet jag inte
Nu har dom två Ja det kan hända att en del var bättre förr. Men inte i detta fall tror jag. Bilia äger Allbildelar i Huddige och även Hedbergs i Västerås. Båda säljer delar via Bildelsbasen. Bildelsbasen är ju, som överskriften säger, en databas. De driver ingen egen bildemontering, vad jag vet.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1291264
Bildelsbasen baserar sin prissättning på vad originaldelarna kostar i sverige. Bilreservdelar är sjukt dyra i sverige vilket även drar upp begagnatdelarna. Jag handlar alltid delar i tyskland.
T.ex. Autodoc / reservdelar24. Där finns allt från förbluffande billiga delar som kostar mindre än frakten till sverige till originaldelar.
Ett exempel är en komplett strålkastare till min Opel Insignia som Opelverkstan vill ha 16000kr för. Autodoc tar 6000kr. Hella original.
av William85
#1292394
jag fick sidorutan bytt nyligen på Volvo, vid sånna försäkringsärenden köper Volvoverkstaden begagnat av motsvarande skick och ålder. Så det är ju klart priserna drivs upp när det är försäkringsbolagen som betalar.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]