Rejmes skadeverkstad
Postat: fre 12 feb 2016, 20:52
Har haft så mycket strul nu så jag börjar fundera på att bara köra ner bilen i en sjö men jag kände att det är bättre att skriva av sig. Bilen ifråga är en V60 R-Design.
I mitten av november så smällde jag med bilen, den fick sig en rätt ordentlig snyting snett framifrån. Volvo ringde upp bilen och frågade om jag behövde kopplas till 112, jag sa att det var lugnt och att det räckte med bärgare. 1 timme senare stod bilen på flaket på väg till Rejmes. Jag fick ett preliminärt datum när bilen skulle vara klar och allt var lugnt.
Dagen innan den skulle vara klar ringde dom mig, det var en måndag. Dom berättade att bilen skulle vara färdig på tisdag, dvs. dagen efter. Jag kunde inte hämta den förrän på torsdagen så vi bestämde att jag skulle komma då. Jag ringde då dom på onsdagen för att dubbelkolla och då sa dom att bilen inte var klar. Samma sak på torsdag och fredag. Till slut var den klar, då hade det gått 2 veckor när dom sa att det skulle ta 1 dag.
Sen jag fick tillbaka bilen har det bara vart strul. Det visade sig att firman som ägt bilen innan mig hade lackat dom små plastbitarna i fronten vid sensorerna i samma färg som backspeglar och diffusor. Jag trodde det var så original så jag tänkte inte något på det. Nu har jag en silvergrå bit och en svart.
Fronten tycker jag att dom hade kunnat sagt något om, bilen har ändå vart inne på lack så då hade billackeraren kunnat fakturerat mig för den biten som behövde lackas, alternativ att dom bara struntat i att montera den och bara gett mig den i handen istället.
Dom hade monterat taklampan fel så den skallrade när man spelade musik. Höger bakdörr skramlar också numera när man spelar musik. Dom hade vart emot med något vitt som måste varit frätande på förardörrens dörrsida, det var inbränt i plasten så det gick inte att tvätta bort. Det var också ett hål under det, ungefär som någon vart fram med en nål. Kylvätska har jag också fått fylla på, jag fyllde på ca 2 dl första gången och nu gnäller bilen igen om att det är för lite. Och idag när jag skulle dippa min fälg som dom var tvungna att lacka om så fattades låshylsan.
Hur mycket strul ska man behöva acceptera? Jag fick nya belägg fram som plåster på såren för fördröjningen första gången men jag upptäcker nya fel varje vecka.
En till rolig sak är att jag trodde dom hade repat min mittkonsol. Men det var lugnt, det är bara att min 3 år gamla bil har oxiderat, dvs aluminiumet har rostat, inuti bilen. Och Volvo vill inte ta det på garanti.
I mitten av november så smällde jag med bilen, den fick sig en rätt ordentlig snyting snett framifrån. Volvo ringde upp bilen och frågade om jag behövde kopplas till 112, jag sa att det var lugnt och att det räckte med bärgare. 1 timme senare stod bilen på flaket på väg till Rejmes. Jag fick ett preliminärt datum när bilen skulle vara klar och allt var lugnt.
Dagen innan den skulle vara klar ringde dom mig, det var en måndag. Dom berättade att bilen skulle vara färdig på tisdag, dvs. dagen efter. Jag kunde inte hämta den förrän på torsdagen så vi bestämde att jag skulle komma då. Jag ringde då dom på onsdagen för att dubbelkolla och då sa dom att bilen inte var klar. Samma sak på torsdag och fredag. Till slut var den klar, då hade det gått 2 veckor när dom sa att det skulle ta 1 dag.
Sen jag fick tillbaka bilen har det bara vart strul. Det visade sig att firman som ägt bilen innan mig hade lackat dom små plastbitarna i fronten vid sensorerna i samma färg som backspeglar och diffusor. Jag trodde det var så original så jag tänkte inte något på det. Nu har jag en silvergrå bit och en svart.
Fronten tycker jag att dom hade kunnat sagt något om, bilen har ändå vart inne på lack så då hade billackeraren kunnat fakturerat mig för den biten som behövde lackas, alternativ att dom bara struntat i att montera den och bara gett mig den i handen istället.
Dom hade monterat taklampan fel så den skallrade när man spelade musik. Höger bakdörr skramlar också numera när man spelar musik. Dom hade vart emot med något vitt som måste varit frätande på förardörrens dörrsida, det var inbränt i plasten så det gick inte att tvätta bort. Det var också ett hål under det, ungefär som någon vart fram med en nål. Kylvätska har jag också fått fylla på, jag fyllde på ca 2 dl första gången och nu gnäller bilen igen om att det är för lite. Och idag när jag skulle dippa min fälg som dom var tvungna att lacka om så fattades låshylsan.
Hur mycket strul ska man behöva acceptera? Jag fick nya belägg fram som plåster på såren för fördröjningen första gången men jag upptäcker nya fel varje vecka.
En till rolig sak är att jag trodde dom hade repat min mittkonsol. Men det var lugnt, det är bara att min 3 år gamla bil har oxiderat, dvs aluminiumet har rostat, inuti bilen. Och Volvo vill inte ta det på garanti.