Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av titanum
#989050
Funderar på att finansiera bil via Business Lease. Är det någon som vet ifall det går att betala av leasingen i förväg, om t ex man vill byta bil eller om förhållanden ändras så att man vill äga bilen privat innan leasingperioden gått ut? Extra avgift isåfall?

Vilken ränta har ni som nyligen tecknat Bus. Lease fått?
Användarvisningsbild
av joel80
#989060
Också lite nyfiken om hur nuvarande deals ser ut.
På min nuvarande leasingbil har jag förstått att jag kan lösa det tidigare men att det då kostar mer ju tidigare jag löser det. Alltså i extra avgifter.. Självklart kostar bilen mer om den är yngre och man betalat av mindre. ;)
av DaBlo
#989061
Jag har inte bus lease men tror att det finns något tillägg av något slag som kan tecknas för att kunna göra en förinlösen på bilen.
av PowerPulse
#1406322
Har en bil på Business Lease där leasingperioden (36 mån) går ut om några månader. Hur funkar det ifall jag vill behålla bilen ett tag till?
Antar att månadskostnaden innehåller ränta baserad på avtalsperioden men om jag kör vidare något år till, sänka kostnaden då? En större del av den från början finansierade summan är ju betald när mån 36 närmar sig.
av Lövet
#1413945
PowerPulse skrev:Har en bil på Business Lease där leasingperioden (36 mån) går ut om några månader. Hur funkar det ifall jag vill behålla bilen ett tag till?
Antar att månadskostnaden innehåller ränta baserad på avtalsperioden men om jag kör vidare något år till, sänka kostnaden då? En större del av den från början finansierade summan är ju betald när mån 36 närmar sig.
Om business lease fungerar som hos andra märken så är det en operationell leasing och då är perioden fast. Sen brukar ÅF kunna trolla lite ändå om det är en bra kund men utgångspunkten är att bilen ska lämnas tillbaka efter 36 mån. Beställer man en ny bil lämnar man tillbaka den när man får den nya.

Finansiell leasing är något helt annat, där äger man bilen själv och kan välja att åka vidare eller fortsätta leasa nästan helt efter eget tycke.
Fjädermellsnlägg

Den sitter inte som standard på alla å[…]

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]