Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Mwi
#906461
Om du tittar på företagets kontaktuppgifter, Juridiskt namn och orgnr: Svensk LED Belysning - 820611-9516 = en enskildfirma /källarföretag.
Funkar det inte så är hen personligt ansvarig, men personligen handlar jag inte på den typen av företag.
Användarvisningsbild
av Vojje
#906465
den sämsta företagsformen att göra affärer med är AB. Plötsligt har företaget KK eller genomgår rekonstruktion.
Då sitter man i skiten. I vart fall som levererantör. Men det säger sig självt. Det är ju därför man bildar AB, för att slippa personligt ansvar.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#906925
Ingen som handlat där då?
De har ju bra priser, men hittar ingen kritik när jag googlar. Varken positiv eller negativ.

Är ute efter några LED-extraljus till 940n.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#908309
Lade en beställning igår så vi får se hur det går.
Valde faktura så jag känner mig ändå ganska trygg.
Användarvisningsbild
av Tomas88
#914297
Nu är jag ganska trött på denna firma.

1. 14 oktober beställde jag trepack extraljus. LED 60w för 2550 kr

2. 24 oktober ringer jag kundtjänst och frågar var mina lampor är. Får då reda på att de jag beställt har utgått ur deras sortiment på grund av att deras leverantör strulat. Men jag skall få ett erbjudande på nya mycket bättre lampor.

3. 26 oktober kommer ett långt mail där man ursäktar sig för förseningarna och informerar om att. "När det gäller extraljus och ramper har hela Sverige blivit påverkad p.g.a. samma leverantörer"
Jag får ett erbjudande på 3 st 70w LED för 2900kr (ordinarie pris 3750) i stället för de jag beställde från början.

4. 27 oktober. Jag accepterar detta erbjudande och ber dem skicka dessa lampor.

5. 2 November skickar jag ett nytt mail:
Vad händer med mina lampor?
På er hemsida står det att de finns in lager.
Är de skickade? Om inte, när skickas de i så fall?
Är väldigt trött på att vänta nu!
Kan jag inte få något svar på detta vill jag annullera min order så jag kan beställa från någon annan.
MVH Tomas.
6. 3 November svar......
Vi fick in ett för litet antal förra veckan. Nästa vecka får vi leverans igen. Det är mycket nu med beställningar och vi måste prioritera order i rätt ordning. Vi har kunder på över 400 000 kr nu som inte fått sina varor så det är jobbigt läge men mest för oss.
Jag har tre gånger frågat efter leveranstid, eller ungefärlig leveranstid, men har aldrig fått svar på detta.
Det som också är illa är att lamporna hela tiden har angivits vara "I LAGER" på deras hemsida.
Lamporna jag bytte till står också som "I LAGER" vilket uppenbarligen inte stämmer.

Senaste mailet retar mig mest. Ska jag tycka synd om dem för att de tagit emot beställningar på saker de inte har hemma? Sen får jag ju åter igen inte svar på när mina lampor skickas.
av Lövet
#914299
Annulera din order. Du har alltid 14 dagars öppet köp enligt distansavtalslagen. Sådana här firmor ska inte gynnas när det finns så många andra firmor som är duktiga.
Användarvisningsbild
av Vojje
#914602
Förmodligen har inte företaget informerat om ångerrätten, då gäller att man har ett år på sig att ångra köpet.
Användarvisningsbild
av SvenB
#914678
Tomas88 skrev:Någon som beställt grejer från http://www.155155.se ?
Funkar frakt och leverans osv? Reklamationer, garantiärenden osv?

Alla erfarenheter är välkomna.
Nu vet vi svaret på din fråga. :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
#915174
Ja den är besvarad. :twisted:
Skrev ett sista ganska syrligt svar igår och frågade återigen om varför jag inte kunde få reda på leveranstid och varför det står att lamporna finns i lager när de inte gör det. Skrev igen att jag ville annulera ordern om jag inte kunde få en leveranstid.
Dröjde några timmar, sen kom ett mail från payson att orden var avbruten...
Frid och fröjd tänkte jag och har nu handlat av k-berg i stället.

Dock till min förvåning kom det ett nytt mail från 155155.se idag där det stod att de skulle skicka lamporna på fredag eller måndag.
Har precis svarat skrivit att jag vill annullera orden.
Skönt att man valde faktura. :)

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]