Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Janne3
#68723
EvilEd du behöver inte bråka deras nya volvofösäkring ger dig 15000 mil
komihåg att denna försäkring inte har funits förut den är rätt ny :wink:
av Frigge
#68848
EvilEd skrev:Hade Folksam för många år sen, jag kan nog hålla med lite.

Men det kanske är ett alternativ ändå?
Hos Volvia går Maskinsförsäkringen ut vid 10000mil för bilar som inte
är köpta hos Volvo, hos Folksam så kan man i alla fall bråka lite och
ha chans till hjälp fram till 15000mil?

/ed

Ja, det är helt sant. Man får ju åtminstone en viss hjälp
om olyckan skulle vara framme.
av Dykaren
#77876
Och jag avråder ALLA att ha något som hellst att göra med asen på folksam. Det är det värsta bolaget att ha att göra med när det väl gäller. Jag hade ett fall hos dom och jag blev helt enkelt nekad ersättning för en sak som jag hade förlorat. Jag blev då rasande och vände mig till en advokat som skickade in en stämningsansökan till tingsrätten. Ett par veckor senare så fick jag ut min ersättning som jag hade rätt till och när jag sen ringer för att fråga den person som hade hand om det på folksam och frågar varför dom betalade ut ersättning först efter att jag lämnat in en stämningsansökan. Då får jag bara helt kallt svaret -Vi är ett vinstdrivande företag, ser vi en chans att slippa betala ut pengar så tar vi den!

Min mor har blivit totalt överkörd av dessa as, hon har whiplasch med 18% invaliditet som överläkare och expertis har fastställt men ersättning som hon har rätt till det får hon inte ut.

Tjejens moster fick inte ut ett öre när hon fick whiplasch på sin sjuk och olycksfallsförsäkring.

Mina svärföräldrar fick ut 300kr när dom hade inbrott i sitt källarförråd och blev av med grejer för 20 000-tals kronor.

Jag kan göra denna lista hur lång som hellst, folsksam är det bolag som procentuellt sett har mest antal anmälningar och försäkringsfall som går till rättegång.
av sportmomentum
#77905
Litar man på
A: Bank
B: Försäkringsbolag
C: Politiker
D: Sitt fondbolag
E: Någon av de nämnda


Då måste man ta mig fan vara dum på riktigt.

Går du oförsäkrad genom livet så tjänar/sparar du kopiöst med pengar, Sannolikheten att du skulle gå back är i det närmaste obefintlig. Produkten Försäkring skulle inte finnas om det inte gick att tjäna pengar på det. Banken tar ut en måttlig summa pengar av dig som kortinnehavare, säg 250:- om året, sen tar dom ut 3:- per köp MINST så fort du använder ditt kort hos någon stackars Butik.

American express vill ha ytterligare 5% på köpesumman varpå varje vettig butik vägrar ta emot dessa. Svensson har i regel noll koll hur allt fungerar, några kronor hit och dit "spelar väl ingen roll" jo man tackar. Internet Bank GENIALT Idioten även i folkmun kallat "Kund" Betalar räkningarna själv över nätet OCH betalar för det.

Jag kan hålla på hur länge som helst, kontentan av det hela LITA BARA PÅ DIG SJÄLV! Sök, pruta, kolla, vänd kottar, vad som helst. Måste ta Garantier, jobbar själv med Varor så jag vet. Självutnämnd expert hehe.

Min projektor inköpt på Elgiganten gick sönder för tredje gången, (tog två Månader att Reparera bägge gångerna) men den tredje vägrade verkstaden, Jag hade minsann "kastat den i Golvet" Imponerande tänkte undertecknad. Stått på sin vanliga plats i Vardagsrummet. Huromhaver så vägrade jag betala X antal tusen för Reparation varvid jag ögonaböj Ringde Sony och
berättade om deras Fantastiska Produkt som pajat tre gånger.

Tog tre Dagar sen var den Reparerad Gratis. OCH För Böveln köp inte tilläggsförsäkring, Butikerna även Jag tjänar grova pengar på "idioter" som försäkrar produkter som redan har en bra Garanti plus att Hemförsäkringen täcker mer än man tror. Lycka till!
Stora kylaren volvo 940

Tänk även på att stora kylaren fin[…]

V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]