Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JAMES
#98726
SVELAN e skit biliga men oxså skit dåliga efter de jag fick erfar
se mer på mitt inlägg
av Kyoshiro
#99306
Jag tog volvias försäkring när jag köpte min V50, betalade runt 500 i månaden (då är jag bara 22 desssutom), i det så ingick det halvförsäkring, självriskeliminering vid djurkollision, volvo care etc etc. Sagt o gjort, ett rådjur blev påkört och det blev lite skrap på ena skärmen. Jag ringde volvia och var beredd på allsköns blankettifyllande och krångel. Men icke sa nicke, hon tog min anmälan via telefon, sa att jag kunde ringa min volvo verkstad på en gång och boka tid. Dom skulle skicka ett papper som jag kunde lämna till verkstaden. Allt gick smidigt som attans och det kostade inte mig ett enda öre.
Så jag är minst sagt nöjd med Volvia. Nu gick dock min vagnskadegaranti ut så jag fick förhöjd premie från 500 till 730, vilket inte är så ryslig stor höjning enligt mig. Sökte runt o räknade lite på olika försäkringsbolag och kom fram till att de enda som är billigare är Länsförsäkringar, och endast en hundring. Så för mig är det litet pengar att spara när jag är så pass nöjd med Volvia för tillfället!
Användarvisningsbild
av sprayblob
#100437
...var så himla dålig...fan så nöjd ändå.

Jag har nyligt blivit ägare till en V70N 2.4T -02, bor i radhus i Nacka. Allmänt parkeringsdäck/garage som är låst dagtid/natt.
Kör max 1000 mil per år.
Jag är 33 år.

Betalar "bara" 7200:- i årspremie.
Detta tycker jag är ok för den bilen... :)

Beställt ny torkararm bak inklusive blad fr&a[…]

Kollat stötdämparfäste bak om de sl[…]

Kan du utveckla lite? Finns info i forumet, ski[…]

Hej, Är det någon som har koll på[…]