Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Pebben
Måste tillägga att jag har flertalet kompisar som kört sönder aluminiumfälgar i gropar och alla har fått ersättning av vägverket där det har saknats varning/utmärkningar.
av nevyn
Grattis! :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
Bilen kommer att lagas så den blir körbar då den inte blivit ramsne, sedan säljer jag den.

Tyvärr var bilderna som fotografen tog så pass dåliga att de knappast är bevis nog men jag kommer att chansa ändå.

Dock vet jag inte än vad reperationerna kommer att landa på så jag har inte skickat in några skriftliga krav ännu.

Såg att jag i tråden klantigt nog inte angett vilken bil det gäller då de flesta nog antagit att det är v70in då tråden ligger i denna forumsdel.
Anledningen till det är att denna tråden redan fanns och den kvaddade bilen är alltså min 340. Sorry om jag misslett något.

Anledningen till att det känns riktigt tungt att denna bil aldrig blir sig lik igen är att den har ett visst affektionsvärde då min morfar köpte den ny 89 och sedan när jag för många år sedan tog körkort så köpte jag den som förstabil och oavsett andra bilar så har den här fått följa med.

Den var i kanonskick utan en rostfläck så det gör det hela ännu surare. 18 000kr skulle jag få i inbyte för den för 3år sedan, det kanske kan skvallra lite om skicket på en bil som är känd för att vara billig.

Hade det varit V70in så hade det bara varit pengar och sådana går alltid att ersätta.

/Anders
En ängel måste ha vaktat dig den natten......väldigt ledsen för din skull, min mor hade en liknande händelse, fast det va en stadsbuss som körde på henne bakifrån i högfart..hans ursäkt, jag såg inte henne....

Bilen blev lika mycket kvadad som din fast på ett annat håll...
Fick tillbaka bilen efter ca 3 månader..sedan dess har det bara varit elände med bilen,,,Volvo hade missat att motorn hade förflyttat sig framåt efter den hårda smällen bakifrån, sen så har lacken inte blivit detsamma.....1 månader efter det så pajades motorn pga de missade en skruv som hade lossnat från smällen i insidan av kamrem huset.....
sedan så har kopplingen också tagit skada av olyckan...listan fortsätter med färdata men det blir för mycket att skriva....samt värst av allt, detta hände för ca 1 ½ år sedan och min mor lider fortfarande av värken...så att även om det inte låter allvar så är hon skadad för livet ut, och hon vågar inte sitta bakom just den bilen,.,,

Volvo 2,4 ( 170 h) årsm. 02, 6000mil, sv-såld...sandmetalic....
Min goda råd till mor va att sälja bilen men hon trivdes så himla mycket med den samt den är i nysckick med få mil....men men....

mitt råd till dig är att sälja den och starta nya minnen med en annan volvo bil......du kommer inte bli nöjd med lacken och minnen om vad som hände dig den natten med den bilen....
Användarvisningsbild
av Brainy
Update från min sida.

Mot vägverket har jag inte längre någon laglig möjlighet att kräva igenom mina krav då det visat sig att "plog-pinnen" körts ner och det kan då inte bevisas vårdslöshet, så det hänger nu mer på vägverkets godwill och det känns rätt avlägset. I vilket fall som helst så kommer en ny kärra att inhandlas så snart som möjligt, spanar för fullt efter en Saab. Springer duckande iväg från alla okvädsord (H)

Angående min personskada från min "stora" olycka så har det nu tillstött nya komplikationer så ett nytt h-vete med läkarundersökningar, upprivning av försäkringsbelsutet osv är att vänta :cry:. Har under en längre tid blivit kraftigt sämre men det var först efter ett samtal med en trafiksskadeforskare som jag öht tänkte på att det kunde ha ett samband, nu har det visat sig att det t.o.m. är väldigt vanligt.

/Anders
av matzen10
Brainded skrev:Update från min sida.

Angående min personskada från min "stora" olycka så har det nu tillstött nya komplikationer så ett nytt h-vete med läkarundersökningar, upprivning av försäkringsbelsutet osv är att vänta :cry:. Har under en längre tid blivit kraftigt sämre men det var först efter ett samtal med en trafiksskadeforskare som jag öht tänkte på att det kunde ha ett samband, nu har det visat sig att det t.o.m. är väldigt vanligt.

/Anders
Å katten...Lider med dig!
Är det samma besvär som tidigare funnits och som återkommit eller är det nya symtom som kommit? Och är det ifrån nacken??
Tänker på en granne som berättade att nackbesvären kom EFTER 4 månader; och då i liten styrka för att sedan öka vartefter. Hon blev till slut ½-tids sjukpensionär efter en del tragglande. Nu diskuterar dock TryggHansa att riva upp detta (ersättningen hon får därifrån varje månad) efter 5 år.
Iochmed min olycka kollade jag upp litegrann på juridisk hjälp och fann då http://www.dellborg.se/ som kan vara till hjälp. Dock tar de bara fall med whiplash/liknande. Kan det vara till någon hjälp? Ring gärna kontoristen och fråga. Kolla deras fallbeskrivningar/meriter!

Tack för pm:et förresten!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack, nej det är problem jag haft hela tiden men som senaste halvåret blivit betydligt värre, kruxet är att jag aldrig tidigare kopplat ihop dessa besvär med min skada. Det har ingenting med nacke att göra, däremot med nerver i ländryggen. Exakt vad det är undviker jag gärna att gå in på i ett publikt forum :)

/Anders
av nevyn
:(

Låter som du avslöjade dig själv ändå.. Fast säker kan man ju inte vara...

Riktigt riktigt tråkigt om det är som jag tror...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 17

Jag försöker byta listen (den mindre, fr[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Någon som har koll på var man kan k&ou[…]

Finns säkert många anledningar, men had[…]

Byta a/c-kompressor själv?