- tis 25 jun 2013, 14:10
SirDuke skrev: Efter 2 månaders väntan fick jag i dag besked om att kontrollavgiften avskrivits och att "skyltningen i området kommer att ses över". Dock med det roliga tillägget "Detta ska ses som en engångsföreteelse och någon ytterligare avskrivning av liknande skäl kommer inte att ske." :roll:Jo, de brukar tydligen ibland försöka få det till att framstå som att de avskriver det av ren snällhet när de upptäcker att de skitit i det blå skåpet. Så man kan tolka det som "Oj! Vi har visst skyltat fel och kan inte kräva dig på pengar, men innan vi rättat till skyltningen så kommer vi försöka kräva pengar på andra som parkerar enligt befintlig skyltning (går det så går det)."
Jag tolkar det som att de var snälla den här gången och att jag i fortsättningen inte ska parkera enligt skyltningen utan jag ska tacksamt följa deras påhittade osynliga regler :lol:
Jag har flera kollegor som också fått kontrollavgift felaktigt, men de brukar betala. Så det finns ju inget skäl för p-bolaget att skylta om, skulle väl kosta en hel del. Ett i-landsproblem och förlåt att jag sticker ut hakan men det är lite osolidariskt att bilister som vet att de har rätt ändå betalar, det blir skevt och inget lärotillfälle för p-bolaget och svårare för oss andra att få rätt.Men det är väl det minsta man kan kräva av ett P-bolag att de bekostar att sätta upp korrekt skyltning - hur skulle det annars se ut? Skyltarna kostar ju tusentals kronor och det skulle vara en välkommen besparing ifall de inte behövde skylta utan bara behövde springa omkring och lappa bilar - isht med tanke på att det skulle bli fler bilar att lappa ifall det inte var skyltat.
Tack så länge och glad sommar! 8)