Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Nu kom påminnelsen - med bilmärket ifyllt! Intressant komplettering med andra ord.

Om du går i närheten av Bromma är det bäst att du ser dig för både en och två gånger absolutjox :wink:
Om du har båda lapparna kvar.

Gör en polisanmälan om urkundsförfalskning. Man har ju de facto ändrat handlingarna i efterhand.
Det är inte okey att ändra på handlingar i efterhand.

Skriv och bestrid p-anmärkningen.
Jag har båda lapparna kvar. Frågan är bara om man orkar sätta sig i typ 18 telefonköer för att spara 300kr. Sannolikt inte.

Påminnelsen är maskinskriven och ser inte alls ut som boten som var skriven manuellt.

Frågan är om p-vakten har matat in fler uppgifter (bland annat märke) i datorn men inte skrivit dessa på min bot? Gör man så?
Strunta i telefonen, utan skriv istället.
Du orkar ju skriva på Forumet. :wink:
Det som är intressant i sammanhanget är hur reglerna är gällande vad som måste stå på boten. Om det räcker med att fabrikaten är inmatad i datorn (som jag utgår ifrån att P-lisan noterar själva boten i) så kan det ju vara det som har hänt. Jag har inte riktigt alla fakta för att kunna skriva ett ordentligt klagomål.
Det är bortkastad tid att försöka överklaga en p-bot via telefon, eftersom överklagande bara tas emot skriftligt.
Har de kompletterat uppgifter i efterhand, så ska den självklart överklagas. Varför både regnr och bilfabrikat (och ev. färg) ska finnas med är för att identifiera fordonet om någon har stulna skyltar monterade.
av DDD
Kan detta bli en lärande och hjälpande tråd för målsägande/felparkerare myndighetsöverprövningar. Svåraste frågan kanske? :)

Vilka instruktioner har en p-vakt, redovisat i samtliga pakeringsbolag, när det gäller att s.k fastställa en felparkeringsavgift när en "parkeringstagare/kund" inte har erlagt en parkeringsavgift. "

Vilka policybeslut, redovisat i samtliga pakeringsbolag, gäller när när en p-vakt avvaktar en p-biljett?

Vilka åtgärder vidtar en p-vakt för att kolla om/hur en bil har flyttats eller ej vid tveksamheter om fordonet "misstänks" ha/varit felparkerat?

Trafiklagstiftningen har en uttalad "grundförfattning" och lagparagraf som är tilläplig vid felparkeringar.

Enligt vilka lagparagrfer har parkeringbolagen rätt att delge felparkeringsavgift?
Vänligen ange samtliga felparkeringsmoment. Dessa är inte så omfattande enligt trafiklagstiftningen....

Tack på förhand :)

absolutjoxs! Skicka ett Pm till mig om du har övriga synpunkter på denna tråd.

MVH
andreas_lofgren skrev:Jag har båda lapparna kvar. Frågan är bara om man orkar sätta sig i typ 18 telefonköer för att spara 300kr. Sannolikt inte.

Påminnelsen är maskinskriven och ser inte alls ut som boten som var skriven manuellt.

Frågan är om p-vakten har matat in fler uppgifter (bland annat märke) i datorn men inte skrivit dessa på min bot? Gör man så?
Vart är den skriven och vilket bolag?
Phantom skrev:Det är bortkastad tid att försöka överklaga en p-bot via telefon, eftersom överklagande bara tas emot skriftligt.
Har de kompletterat uppgifter i efterhand, så ska den självklart överklagas. Varför både regnr och bilfabrikat (och ev. färg) ska finnas med är för att identifiera fordonet om någon har stulna skyltar monterade.
Word! :)

överklagan ska ske skriftligen om det inte är ett "uppenbart" fel på lappen..
DDD skrev:Kan detta bli en lärande och hjälpande tråd för målsägande/felparkerare myndighetsöverprövningar. Svåraste frågan kanske? :)

Vilka instruktioner har en p-vakt, redovisat i samtliga pakeringsbolag, när det gäller att s.k fastställa en felparkeringsavgift när en "parkeringstagare/kund" inte har erlagt en parkeringsavgift. "

Vilka policybeslut, redovisat i samtliga pakeringsbolag, gäller när när en p-vakt avvaktar en p-biljett?

Vilka åtgärder vidtar en p-vakt för att kolla om/hur en bil har flyttats eller ej vid tveksamheter om fordonet "misstänks" ha/varit felparkerat?

Trafiklagstiftningen har en uttalad "grundförfattning" och lagparagraf som är tilläplig vid felparkeringar.

Enligt vilka lagparagrfer har parkeringbolagen rätt att delge felparkeringsavgift?
Vänligen ange samtliga felparkeringsmoment. Dessa är inte så omfattande enligt trafiklagstiftningen....

Tack på förhand :)

absolutjoxs! Skicka ett Pm till mig om du har övriga synpunkter på denna tråd.

MVH
ärligt talat..
jag förstår inte riktigt.. ??:-/

utveckla så svarar jag gärna.. Pm om du så vill :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 85

Hej. Kan man byta hela mätarpanelen utan att […]

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]

Inte en chans. Ända gången det är […]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad S[…]