Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Jag fick en parkeringsanmäkning på min bil här om dagen :D

ingen är odödlig, dock ska jag överklaga :twisted:
~Kalle~ skrev:Tack då ska jag inte stressa nästa gång för att jag inte har någogn p-skiva :)
Om p-skiva krävs måste det stå. Med text eller den nya eu-standard p-skive-bild-skylten. Jätte ful och till för folk med körkort som inte kan läsa ett ord med 7 tecken.

Argument: Den är väl till för turister och utlänningar! :idea:
Då ska alla skyltar vara på engelska eller bildade. Istället för avgift ska det vara en bild på en gubbe(nä vänta, könsneutralt, en kvinna!) som stoppar mynt i en automat. Är det P-48 timmar ska det vara en bild på 48 klockor. P-2 dygn 2 stycken almanackor. Är det förhyrda platser ska det vara en bild på en faktura med en månads intervall. Osv.
Yes, blir böter direkt.

Eftersom Lapplisan måste utgå från att p-skivan är rätt inställd så betyder det alltså att du kom kl 9 eller 21 (för 11 timmar sen) alltså stått för länge.
Om man får böter för att glömt p-skivan. [Q-park Kontrollavgift]
Under Fabrikat är det skrivet MZ , är detta godkänt som bilmärke?? Det gäller en Mazda.

/Kalle
Vill du överklaga på det så sk du göra det.. troligen är det prövat av jurister tidigare.. det är inte bara q-park som använder sig av dessa förkortningar.
Där emot vet jag att andra bolag inte använder sig av förkortningar.

Exempel på andra är:
audi - au
Bmw - bw
Citroën - ci
Chevrolet - cv
fiat - fi
ford - fo
honda - ho
hyundai - hy
mercedes - mb
mitsubishi - mh
nissan - na