camaro69 skrev:Loner skrev:Tar och flyttar denna till rätt forumsdel!
För egen del så har jag LF som var nån 100-ing billigare än Volvia.
Och har likvärdiga villkor, titta inte bara på priset utan även vad man kan få för ersättningar osv...
/L
Jag försäkrar vart fan som helst utom Länsförsäkringar. Dyrare och mycket sämre än Volvia. Dessutom helt inkompetenta besiktningsmän och skadereglerare i Stockholms län.
Betalar hellre extra för att slippa LF. När du behöver hjälpen så får man uppleva egna bolaget som en motpart och en besiktningsman som ljuger.
Fy fan.
Har flyttat alla försäkringar från LF. :evil:
Lf och Stygg Transa, är ett par bolag man skall se upp med vad jag erfarit. Lögner och total ovilja att hjälpa till vid skada drar verkligen ner betyget.
If´s märkesförsäkringar har jag goda erfarenheter av både prismässigt och skadehanteringsmässigt.
Vad gäller prisfrågan, så gäller det att ringa runt och prata med de olika bolagen. Minns bara att ta namn mm av de ndu talar med. och helst få det skriftligt faxat/mailat/postat till dig. Stygg Transa ex,vis har ett trist sätt att säga en sak i telefon, och debitera en annan.
Minns också att du endast kan byta f-bolag vid huvudförfallodagen såvida du inte vill ta omvägen via avställning eller fejkad försäljning mm.