- fre 07 feb 2014, 09:55
#833612
Nu är det ju inte bara milen som påverkar en bil. Men visst vill Volvo, eller deras auktorserade verkstäder, tjäna pengar, skulle inte du vilja det om du driver ett företag? Sedan har du detta med garantier. De vill kanske se det objekt de ger garantier för någon gång i mitten av garantitiden. En bil som är 5 år har inga garantier kvar. det som är kvar skulle ju kunna vara maskinskadedelen i bilförsäkringen. Så om du väljer att serva bilen själv får du nog dokumentera att du gjort det "på ett fackmannamässigt sätt". Sedan har aldrig jag behövt betala mer än 2242:- för en basservice, varav c:a 1200:- är reservdelar och olja. Men enda anledningen till att serva själv, som jag ser det, är att man tycker det är kul, inte för att spara 1000:-. :D
//Sven
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo
Volvo V 40CC D3 Momentum BE PRO Flamenco Red Metallic, Lindholmen Charcoal MY -14
f.d Volvo V50 D2 Classic -12, Volvo V50 1,8F-10, Renault Megane-06, Volvo V 70-03, Volvo V 70-99, samt 51 andra bilar varav 21 Volvo