- mån 26 aug 2013, 19:47
-- Ändrat rubriken --
Hej!
Vill varna alla för en oseriös bildemontering.
Jan Solstad i Västervik, http://www.begagnadebildelar.se/
Beställde en baklucka till en Volvo 944, priset var satt till 1700 kr + 1000 kr i frakt, företaget ville ha förskottsbetalning till plusgiro innan leverans.
När betalningen på 2700 kr gått iväg meddelar företaget att priset är nedsatt till 900 kr pga skador på bakluckan, en repa och en buckla.
Frakten gick på 375 kr (de tog betalt 1000 kr för frakten).
Den verkliga summan blev alltså 1275 kr.
Utdrag ur konversation med företaget:
---
1 W3026 Baklucka (modell utan ruta) / Volvo 940 - visa 25% 1700 1.700 SEK
Posten 1.000 SEK
Plusgirot 0 SEK
Totalt 2.700 SEK
HEJ DET HAR BLIVIT EN LITEN BUCKLA + 1 REPA.NEDSATT PRIS 900:-
MVH JAN
---
Jag köpte bakluckan och den kom efter några dagar, jag blev lovad återbetalning av det jag betalat för mycket, alltså skulle jag få tillbaka 1425 kr.
Det här var 22/4 2013, det har nu gått 4 månader och än har jag inte fått tillbaka ett öre.
Jag har påmint företaget om att jag vill få tillbaka det som jag betalat för mycket, men de bryr sig inte.
Därför vill jag varna andra som ev tänker köpa något från detta företag, så ingen annan råkar ut för samma sak som jag råkat ut för.
Jag vet inte hur jag ska gå vidare med det här, polisanmäla företaget för bedrägeri ?
Kom gärna med förslag på åtgärder.
/VolvoNisse
Hej!
Vill varna alla för en oseriös bildemontering.
Jan Solstad i Västervik, http://www.begagnadebildelar.se/
Beställde en baklucka till en Volvo 944, priset var satt till 1700 kr + 1000 kr i frakt, företaget ville ha förskottsbetalning till plusgiro innan leverans.
När betalningen på 2700 kr gått iväg meddelar företaget att priset är nedsatt till 900 kr pga skador på bakluckan, en repa och en buckla.
Frakten gick på 375 kr (de tog betalt 1000 kr för frakten).
Den verkliga summan blev alltså 1275 kr.
Utdrag ur konversation med företaget:
---
1 W3026 Baklucka (modell utan ruta) / Volvo 940 - visa 25% 1700 1.700 SEK
Posten 1.000 SEK
Plusgirot 0 SEK
Totalt 2.700 SEK
HEJ DET HAR BLIVIT EN LITEN BUCKLA + 1 REPA.NEDSATT PRIS 900:-
MVH JAN
---
Jag köpte bakluckan och den kom efter några dagar, jag blev lovad återbetalning av det jag betalat för mycket, alltså skulle jag få tillbaka 1425 kr.
Det här var 22/4 2013, det har nu gått 4 månader och än har jag inte fått tillbaka ett öre.
Jag har påmint företaget om att jag vill få tillbaka det som jag betalat för mycket, men de bryr sig inte.
Därför vill jag varna andra som ev tänker köpa något från detta företag, så ingen annan råkar ut för samma sak som jag råkat ut för.
Jag vet inte hur jag ska gå vidare med det här, polisanmäla företaget för bedrägeri ?
Kom gärna med förslag på åtgärder.
/VolvoNisse
Senast redigerad av 1 VolvoNisse, redigerad totalt 0 gånger.