Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Malmstroem
Vad tror du de laddar in som gör att du får högre effekt om det inte skulle vara ett datorprogram? :shock:

För mig är det klart och tydligt ett datorprogram BSR säljer. Det är en dator som styr insprutning, tändning och turbotryck. För att den datorn ska fungera behövs det ett program. Det är det programmet som BSR, Polestar och andra trimmare byter ut mot sin egen version som ger mer effekt.

Det enda som kan diskuteras med avseende på konsumentköpslagen är om BSR leverar programmet förseglat -- men jag skulle anta att de gör det. Annat vore dumt. :wink:
av jonteV70
För mig är det rätt solklart.

Precis som när jag köper en film på nätet. Jag brukar alltid kolla på filmen direkt när jag får hem den. Är den inte bra eller om den inte motsvarar mina förväntningar på något sätt, lämnar jag tillbaka den. För mig är den en självklarhet att man ska kunna göra det! Jag menar, de kan ju inte hävda att den är förbrukad bara för att jag sett den. De kan ju sälja den vidare till någon annan, jag har ju inte repat den eller nått!!
av Droopy
jonteV70 skrev:För mig är det rätt solklart.

Precis som när jag köper en film på nätet. Jag brukar alltid kolla på filmen direkt när jag får hem den. Är den inte bra eller om den inte motsvarar mina förväntningar på något sätt, lämnar jag tillbaka den. För mig är den en självklarhet att man ska kunna göra det! Jag menar, de kan ju inte hävda att den är förbrukad bara för att jag sett den. De kan ju sälja den vidare till någon annan, jag har ju inte repat den eller nått!!

Vad skulle du själv tycka om att köpa "nya" saker som andra tullat på? jag vet då vad jag tycker.

Det värsta är kläder, de kan vara återlämnade hur många gånger som helst, folk har provat och gojjat på kläderna hit och dit. Därför köper jag ALDRIG kläder/skor på nätet och ute i affärerna ser jag till att få ett ex från lagret om det fins, annars får det vara.
Användarvisningsbild
av Bosse78
Droopy skrev:Det värsta är kläder, de kan vara återlämnade hur många gånger som helst, folk har provat och gojjat på kläderna hit och dit. Därför köper jag ALDRIG kläder/skor på nätet och ute i affärerna ser jag till att få ett ex från lagret om det fins, annars får det vara.
Hjälp finns att få!
av jonteV70
Droopy skrev:
jonteV70 skrev:För mig är det rätt solklart.

Vad skulle du själv tycka om att köpa "nya" saker som andra tullat på? jag vet då vad jag tycker.

Det värsta är kläder, de kan vara återlämnade hur många gånger som helst, folk har provat och gojjat på kläderna hit och dit. Därför köper jag ALDRIG kläder/skor på nätet och ute i affärerna ser jag till att få ett ex från lagret om det fins, annars får det vara.
Vet inte om det framgick... men jag var väldigt ironisk..
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Bosse78 skrev:
Droopy skrev:Det värsta är kläder, de kan vara återlämnade hur många gånger som helst, folk har provat och gojjat på kläderna hit och dit. Därför köper jag ALDRIG kläder/skor på nätet och ute i affärerna ser jag till att få ett ex från lagret om det fins, annars får det vara.
Hjälp finns att få!
Tack för dagens skratt :lol: :lol: :lol:
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]

"Limp home mode" ?

Nä, det jag skrev är det enda som dyker […]