Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Tog en försäkring på kvällen när jag köpa bilen. Och efter nio dagar såg jag att volvo hade mycket bättre försäkring. Så löste där istället. Så nu har mitt gammla bolag fakturerat mig för nio dagarna. Dom återbetalade mig då jag ställt av en annan bil som dom ändå drog fullt för, det tog 2 månader att betala. Samt att dom drog garageförsäkring efter att jag sålt den på ca50 kr. Nu vill lf ha 160kr och dom har skickat en faktura som förföll på nyårsdagen som jag fick idag. Kan jag bli fakturerad efter att åberopat ångerrätt? Samt så vill jag inte betala denna faktura pga att den är förfallen, och jag vill inte betala nästa som garanterat har en påminnelseavgift på sig. Ska jag bestrida fakturan eller hur gör jag?
Bäst vore väl att du ringer dem direkt imorgon och förklarar hur du vill. Är man vänlig i telefonen brukar man ju kunna lösa sånt där utan problem. Påminnelseavgiften ska du i allafall kunna komma undan om inte dom stryker allt.. du får förklara att det inte kom fram innan utgångsdatumet..

Det skulle i allafall vara det första jag skulle göra.. ibland behöver man inte ta strid.
Du har 14 dagars ångerrätt på försäkringen det stämmer. Men frågan är om Volvia kunde lägga in försäkringsbeviset från den dag du köpte bilen? Annars skall du givetvis betala det första bolaget för dessa dagar.
Prata med dom idag, ska betala den förfallna fakturan o kasta den som ev kommer. Och så fick killen bekräfta detta till min mail innan vi önskade varandra trevlig helg. Lf har för övrigt ingen påminnelseavgift, synd att dom inte var billigare än volvia. 520 för halv + mer och volvia tog 485 för hel + viltförsäkring, var enda anledningen till att jag hade mer hos lf :)

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]