Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Min bil var på service och fick se en V90XC totalt utplockad/rensad. Gnagare hade förstört kabelstammar med mera och jag fick info att denna skada kostade över 100 kkr att åtgärda.

Skickade en fråga till Volvia angående min egen försäkring då jag kunde tolka att försäkringsvillkoren inte gällde för skador åsamkade av djur "invändigt"

Fick svar idag att jag var tvungen att lämna in en skadeanmälan för att få ett svar? Ringde kundtjänst och dom läste min fråga men dom hänvisar till skadeavdelningen. Jag påpekade att det ska väl gå att utläsa via försäkringsvillkoren men får inget svar på detta.

Någon som vet mer hur försäkringsvillkoren ser ut för denna skadetyp?
I min försäkring hos Volvia står följande:

Begränsningar vid Olyckshändelse i kupé
Ersättning lämnas inte för skada orsakad av djur eller insekter, slitage eller vanvård.

Jag tolkar det som att skador orsakade av möss som äter sig mätta på bilens interiör/kablage inte ersätts.

Har man vagnskada står:
Försäkringen gäller inte för:
Skada orsakad av djur eller insekter inne i bilen, t ex skada på inredning eller kablage.

Dyrt även på helt nya bilar.. :-/
Tack för input, jag tolkar villkoren lika men Volvia kundtjänst ville/kunde inte ge något svar ? Någon som vet vad dom andra större bolagen har för villkor för samma skadetyp?

Stämmer. Är väl en säkerhetsg[…]

Och jag har haft V70in i snart 13år :-) F&o[…]

Miss från mig, tänkte V90 av bara farte[…]

Hej, Min V50 1.8 flexifuel från 07 har pl&o[…]