Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Jens33
Hej
Jag har en förhyrd parkering på min arbetsplats men platserna är inte fasta, man parkerar inom förhyrt område och det finns ett aimokonto öppnat med företagsmejlet som p-tillståndet finns i. I detta konto kan man registrera sin bil.
Jag har ett annat konto oxå hos aimo med min privata mejl. Bytte bil och uppdaterade reg numret i aimo kontot med min privata mejl.
Trodde det räckte så. Häromdan fick jag böter för att giltigt p-tillstånd saknas.
Aimo påstår att jag skulle uppdaterat det andra kontot som p-tillståndet finns i med det nya reg numret.
Jag har överklagat och har lust att driva det till domstol.
Vad har jag för chanser tror ni?
av valln
Fast man som privatperson är jätteduktig på att läsa på kring juridik mm, tror jag tyvärr det är nödvändigt att ta juridisk hjälp om man ska ha någon möjlighet att vinna i en domstol.
Som jag ser det kommer inte domstolen låta en privatperson vinna om denna inte tar hjälp av ett juridiskt biträde...

Alltså prata med en jurist och hör om möjlighet att få rätt. Det skulle jag råda.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Vet inte om jag missar något väsentligt här men det låter ganska självklart att det är kontot/mailen som är kopplad till aktuellt tillstånd som bör ha uppdaterats.
Om tillståndet inte hör samman med det konto/mail du uppdaterade så har du helt enkelt uppdaterat på fel ställe.
Chansen att vinna ser ganska liten ut.
av Jens33
Du har inte missat någonting. Det stämmer att det handlar om två konto med olika mejl adress. Ena innehåller p-tillstånd och det andra inte. Jag har uppdaterat reg rummet i fel konto.
Saken är att båda kontona är registrerade i mitt namn. När jag loggar in med ena mejl adressen eller andra då står båda två i mitt namn.
Mitt argument är att vakten saknade utbildning för att kunna konstatera att bilen är registrerad i mitt namn på ena aimo kontot och att jag har p-tillstånd för den i annat aimo konto. Om hen sökte efter mitt namn då skulle han hittat tillståndet?
Användarvisningsbild
av fjohan82
De slår enbart på reg.numret, får de då inte fram korrekta uppgifter så blir det en gul lapp på vindrutan.
Om du har råkat uppdatera fel konto är dessvärre inget man brukar ta hänsyn till...
av valln
Aimo och liknande bolag är professionella skojare och del av deras intäktsbas är kontrollavgifter.

Hade besök av en fransman som inte var så bra på engelska, han lyckades inte betala parkeringen i automaten. Han fick p-böter på kvällen och så steg kontrollanten från Aimo upp tidigt på morgonen dagen efter och så fick han en p-bot till.

Ingen aning men titta in på volvopartswebsto[…]

Vad händer i vinter med den, ställs den[…]

Jag har en v50. Problemet jag har är att ESP […]

Vad kan ha hänt?

Det finns diverse möjliga orsaker (luftfilter[…]