Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Nyfiken på era erfarenheter och tankar runt Volvo Selekt - Bra, dåligt, fungerar, fungerar inte. När jag köpte min Volvo hade jag större förväntning.

Vad betyder ord :nerd: som - Inte vilken bil som helst, kontrollerad och uppgraderad, begagnade bilar med nybilsgaranti, Volvo Selekt både känns och ser ut som en ny bil, men till priset av en begagnad, Volvo Selekt Privatleasing, Volvo Selekt Premium. Erfarenheter från bytesrätten, serviceavtal, bilförsäkringar, tillval

Tittade på forument och kunde inte hitta någon samlad rubrik, men kunde hitta olika trådar där ordet ”Selekt” kommer upp, min egen erfarenhet är att det låter bättre än det är! Kanske har det med att göra vilken återförsäljare det är?

Hittade några rader om:
VOLVO SELEKT OCH VAL AV FÖRSÄKRINGSBOLAG
www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f= ... t#p1359939
VOLVO SELEKT OCH EFTERMONTERING AV THULE BRINK DRAGKROK HOS DRAGKROK.SE
www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f= ... t#p1360062
MRF 6 MÅNADERS GARANTI
www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f= ... t#p1439180
MRF GARANTI, VAD HAR NI FÖR ERFARENHETER?
www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=55&t=162523
VOLVO SELEKT XC90 - FALSK MARKNADSFÖRING?
www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=141775

Vad har ni erfarenheter så skriv gärna några rader, nyfiken :-)
Min erfarenhet är:
Bra: :-)
- Nybilsgarantin på 2 år, så allt som inte fungerar går på garantin. Sen tar det slut.
- Volvo On Call funktionen, man kommer till Volvo supportcenter och kan fråga om saker som inte fungerar.

Fungerar inte :oops: :
- Orden ’”Inte vilken bil som helst”, betyder bara att det har fått en service. Och orden ”är i så gott skick att de är
jämförbara med en ny bil” bör man se upp med, det är kanske ordet ”jämförbar” kan innebär allt mellan himmel och
jord som repor, varit med i en krock.
- Ordet ” Kontrollerad och uppgraderad” och kvalitetsprotokollen omfattar över 100 punkter betyder inget. I mitt fall så
var spolarvätskan slut innan jag kom till första korsningen, då var det sol ute och råkade testa vindrutetorkarna, det
skulle vara påfyllt. Trasiga delar ingick och fick ringa säljaren redan nästa dag, vissa ersattes utifrån nybilsgarantin och
andra blånekar man till. Och 100 punkterna, nja om spolarvätskan är slut och finns trasiga delar så tog mitt
förtroende också slut där.
- Ordet ” Kontrollerad och uppgraderad” Det saknades en deklaration, fast man är medlemar i MRF och ska ha en
varudeklaration.
- inom 2 månader har bilen varit 7 dagar på verkstad för av olika orsaker eller ca 15 % av tiden den har varit Selekt.
- Ingen hyrbi (Selekt), hyrbil gäller bara helt nya bilar det gäller bara första 2 åren. Min säljare mejlade att det ingick, men
hade inte koll på det. Fick kalla fötter när verkstan ringde om hyrbilskostnaden. Istället för inse misstaget och ta
kostnaden, begärde man in hyrbilen omgående för att ingen skulle drabbas för hyrbilskostnader. Inte så kul på en
fredag eftermiddag när bilen ska stå på verkstaden över helgen.
Ljusvidds reglering

Tack för tipset jag vill helst inte svesta […]

Var växel i friläge hela tiden? Eller k[…]

Starta motorn.

Det vore bättre om du skapade en tråd m[…]