I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mrsvetsare
#51139
vad kan jag göra för roligt med en sådan motor?
av Addekarlsson
#51145
Inte så mycket, om du inte är beredd att lägga en smärre förmögenhet på trimdelar. Sök lite, frågan har varit uppe ett par gånger. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Mrsvetsare
#51451
:( hittar inte ett skit ang detta
av Addekarlsson
#51460
Hittar inte den tråd jag tänkte på heller just nu. Men jag vet att det finns en tråd med gott om info när det gäller trimning av sugmotorer.

Mvh/ Adde
av Addekarlsson
#51526
Näe, det står en del om ren trimning av sugmotor i den tråd jag tänker på.
Alltså inte konvertering till turbo eller så. Men jag finner inte tråden hur jag än söker nu. *suckar*

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Mrsvetsare
#51530
Tack så MKT för att du tar dig tid att hjälpa mig :D
av Addekarlsson
#51533
Nope, det var inte den heller. Är nog så att tråden bara gått upp i rök helt enkelt.
För nu har jag gått igenom alla trådar där jag själv skapat inlägg.

Den var på typ 3 sidor med en massa bra information om trimning av sugmotorer. Jag vet att jag hade minst 4-5 inlägg i den tråden, men icke att jag finner den....

Men får att börja svara på trådens fråga...

Att trimma en sugmotor är dyrt. Men trimma en sugis till 200 hk är manligt, det är mycket manligt.
Jag skulle hellre ha 200 hk i en sugis, än 250 hk i en turbo (fiktiva siffror som exempel bara).

Mvh/ Adde
av Infide
#53435
Bygg om LMM till 3". Byt spridare. Chippa/mappa om den. Byt kamaxel. Byt topplock. Porta. Byt grenrör till extraktor-rör. Plana. Ta bort katalysator. Typ mycket mer kan man inte göra.

Tack för svar! Jo, det blir nog en vana. Man[…]

Jag högtryckstvättar aldrig med full sty[…]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]