Sida 1 av 2

Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: ons 24 aug 2011, 17:01
av Jansson402
Detta är mitt nästa projekt. Att få lite mer fart i kärran.
Autotech och BSR är ju i stort sett lika i effekt. Eftersom jag har automat så går det bort lite vrid på 1:an och 2:an, bara för å få grejerna att hålla. För min del lutar det åt Autotech :)

Men är det någon som testat Dieselkraft? Eller är det inget att ha?

Re: Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: ons 24 aug 2011, 18:08
av dieselmagnus
Dieselkraft har väl bara box och det går ju bort. Då återstår BSR och autotech. Skulle ta autotech. Ta BSR:s effektsiffror med en nypa salt. Kollat Polestar, då behåller du garanti på bilen och den är laglig att köra.

Re: Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: ons 24 aug 2011, 18:41
av Jansson402
dieselmagnus skrev:Dieselkraft har väl bara box och det går ju bort. Då återstår BSR och autotech. Skulle ta autotech. Ta BSR:s effektsiffror med en nypa salt. Kollat Polestar, då behåller du garanti på bilen och den är laglig att köra.
Ja, Dieselkraft känns lite sådar...box med kablar och grejer å plugga in :???:

Re: Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: ons 24 aug 2011, 19:30
av Perra83
Med Polestar så kan du fortfarande uppdatera bilens mjukvaror utan att det blir störningar. Vet ej vad Autotech el BSR kostar men 8900kr för Polestar. Sedan står det även i reg. beviset att du har den högre effekten.

Re: Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: tor 25 aug 2011, 22:04
av Jansson402
Tror att ni fått mig att tänka om lite...blev sugen på Polestar nu faktiskt :D
Oavsett vad man väljer så blir ju bilen ingen raket...bara lite mera användarvänlig :D

Re: Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: sön 28 aug 2011, 13:36
av Jansson402
Hur är det med KCR då? Det är ju också en box man pluggar in på två punkter.

En kompis har en Peugeot 407 -08 och han har nyss skaffat trim från Dieselkraft. En plug-in box med inkoppling på varje spridare. Han är helnöjd än så länge.
Men frågan är ju hur det gör sig på en Volvo?

Ingen som har någon erfarenhet av andra än typ BSR och Autotech?

Re: Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: sön 28 aug 2011, 15:13
av dieselmagnus
Håll dig ifrån boxarna. De ställer på pumpen enbart och kan inte kompensera för klimatfaktorer. En hel del anser att KCR sotarr igen motorerna pga för fet bränsleblandning. Sök lite här på forumet så får du en uppfattning om dessa "ful-boxar"

Re: Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: sön 28 aug 2011, 20:39
av Perra83
dieselmagnus skrev:Håll dig ifrån boxarna. De ställer på pumpen enbart och kan inte kompensera för klimatfaktorer. En hel del anser att KCR sotarr igen motorerna pga för fet bränsleblandning. Sök lite här på forumet så får du en uppfattning om dessa "ful-boxar"
Precis! Sen om det är billigt vet jag ej men motorerna mår inte så bra av boxarna och då KAN det bli dyrt.

Re: Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: sön 28 aug 2011, 22:12
av Lövet
Flyttar till Motorrenovering och trimning då fokus ligger på trimningen i sig

Re: Effektökning XC70 D5 -06 Autotech, BSR? Dieselkraft

Postat: sön 28 aug 2011, 22:49
av crumpets
Momentbegränsningen på vissa växlar lär bli helt off med enormt ökat slitage på lådan som följd också...