I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sellman
#34315
har funderingar på att chippa min v70awd 98,någon som har erfarenhet från detta till likadan bil som min?, visst det ger lite mera pulver i motorn men är det sån skillnad att det kan vara värt dom pengarna?.. :???:
av Frigge
#34319
Du kommer inse att det inte är värt det när problemen kommer.
O tro mig, dom gör det förr eller senare.
Den enda trimningen jag inte sett några större problem med är då man kan ladda i o ur programvaran själv, denna typ av trim tror jag inte finns till din -98 utan du måste troligtvis manipulera motorstyrenheten. Problemet då är att dom måste löda om i motorstyrenheten o dessa lödningar kommer ge vika med tiden.

/Fredrik
av jbl
#34464
Skillnaden blir som natt och dag. Men om du ska uppgradera gör det då seriellt. MTE gör detta.

Sen en annan sak är att AWD bilarna kan vara känsliga för ett högre vridmoment. Vinkelväxel samt kardan koppling kan gå åt skogen.

Men har man en budget för detta in räknat så kan det vara lugnt. Vissa bilar får problem medans andra inte.

Jag håller med vad du skriver Xanthopteryx.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]