Sida 1 av 3
öka laddtryck på s/v40 2,0 turbo
Postat: mån 04 okt 2004, 19:22
av halldin
hejsan
jag undrar om det går att mont en pysventil på en s/v40 2,0 turbo
för att kunna öka laddtrycket.
mvh magnus :?:
Flyttad till rätt avdelning.
Mvh Ramon /Admin
Postat: mån 22 nov 2004, 10:14
av halldin
hejsan
tydligen så går det att slang trimma s/v40.
men jag vet inte hur man gör.
är det någon annan som vet :?:
Postat: lör 27 nov 2004, 20:06
av Brainy
Ryktesväg har jag fått höra att man ur en 2.0t kan få ut c.a 40hk mer bara genom att byta till en grövre dimension på luftslangen till turbon, dvs slangen som tillför luft till turbon.
/Anders
Postat: tor 24 feb 2005, 10:04
av busdriver
sätt en T koppling på luftslangen till turbon så går det som 17 sen ... tar 1 min å fixa ......
är som natt och dag !!!!! :o
Postat: tor 24 feb 2005, 10:44
av Gabber
Brainded skrev:Ryktesväg har jag fått höra att man ur en 2.0t kan få ut c.a 40hk mer bara genom att byta till en grövre dimension på luftslangen till turbon, dvs slangen som tillför luft till turbon.
/Anders
Jag har oxå hört det där. Att det är typ det som skiljer mellan 2.0t och t4. Finns det nån som vet ifall det är sant. Vore intressant att veta.
Postat: tor 24 feb 2005, 16:42
av Brainy
T4 bygger väl på en 1.8litersmotor så det bör ju inte vara enda skillnaden.
/Anders
Postat: tor 24 feb 2005, 17:35
av VOLVO$MAN
Men ja har också hört att detta kan orsaka att kolvringarna smälter och det kan väl inte vara allt för billigt att byta?? Om det vore så enkelt att bara byta en slang tror ja att det hade varit standard från början!! Dimensionen på slangen kanske beror på att dom vet vad som händer om man byter till en grövre!!
Postat: tor 03 mar 2005, 23:22
av Bowin
Det är inte att rekommendera att köra med pystrim.
Visst finns det dom som gör det och det funkar bra, mne det kan även gå riktigt åt h*lvete..
Det som skiljer en 2.0T och en T4 är en hel del..Bl a turbo..
Postat: mån 25 apr 2005, 17:07
av greeeken
VOLVO$MAN skrev:Men ja har också hört att detta kan orsaka att kolvringarna smälter och det kan väl inte vara allt för billigt att byta?? Om det vore så enkelt att bara byta en slang tror ja att det hade varit standard från början!! Dimensionen på slangen kanske beror på att dom vet vad som händer om man byter till en grövre!!
Det är bara DET som skiljer.
har vänner som jobbar som mekaniker inne i bilia.
Enligt dom så är det bara det som är skillnaden.
Den bygger inte på en 1.8 liters motor, 2,0 o t4 är 2 liters motorer.
Har haft 2.0 T o en T4.
skillnaden blir ju niice kan jag säga.
Att kolvringarna smälter beror på att man har trimmat MER än normalt.
Detta hände på min T4.Men den drog som in i helsike kan jag säga.
Många M3:or som blev fundersamma.
Postat: mån 25 apr 2005, 17:14
av Brainy
greeeken skrev:VOLVO$MAN skrev:Men ja har också hört att detta kan orsaka att kolvringarna smälter och det kan väl inte vara allt för billigt att byta?? Om det vore så enkelt att bara byta en slang tror ja att det hade varit standard från början!! Dimensionen på slangen kanske beror på att dom vet vad som händer om man byter till en grövre!!
Det är bara DET som skiljer.
har vänner som jobbar som mekaniker inne i bilia.
Enligt dom så är det bara det som är skillnaden.
Den bygger inte på en 1.8 liters motor, 2,0 o t4 är 2 liters motorer.
Har haft 2.0 T o en T4.
skillnaden blir ju niice kan jag säga.
Att kolvringarna smälter beror på att man har trimmat MER än normalt.
Detta hände på min T4.Men den drog som in i helsike kan jag säga.
Många M3:or som blev fundersamma.
Det är inte hela sanningen.
T4 fick större cylindervolym till fas 2, den variant som fanns 96-00 hade bara 1.8l
/Anders