I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Daniel Hansson
#21283
Tjenas

Jag har nyligen köpt en 855 T5 och i den hittar jag en eftermonterad liten flippspak i instrumentbrädan. i ena läget så stannar turbomätaren 2-3 millimeter innan det vita tar slut och i det andra läget så går mätaren 7-8 bortom det vita.
känner ngn till vad det handlar om för utrustning, och hur många bar och hkr 7-8 mm över det vita skulle kunna motsvara?

Har en I/O knapp under handbromsen oxå.. vet ngn vad det skulle kunna vara för ngt?
av Kojje
#21284
Känner en som har något liknande på sin 940 turbo (fulltryckare) han har 3 lägen upp mitten och ner och det är orginal,turbo+ och turbo++ alltså vovlos egna grejor vet dock inte om detta finns till 850 serien kan ju helt enkelt vara så att något tillverkat en egen laddtrycks justerare bästa sättet att hålla koll på laddtrycket är att införskaffa en graderad laddtrycksmätare och montera....
av Daniel Hansson
#21288
min e likadan, alltså tre lägen med ökningen i den ordningen och den får en grej i motorrummet att klicka till.. "grejjen den har två ventiler och är ungefär som ett litet paket cigg storleksmässigt och så är den kopplad med slang till turbon.. så det va alltså volvos egna grejjer! :)
Vet du vilken effektökning det kan handla om? ska va 211hk orginal i min.

Du måste ju skriva vad som hänt innan o[…]

Efter många år på utflykt mellan[…]

Ny tråd här: https://www.jagrullar.se/[…]

Tack för info! Ska beställa nån ve[…]