I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#179135
Det dom flesta inte tänker på när dom optimerar bilarna är att det alltid är bättre med återförsäljare nära sin hemort än att man tvingas till en stad någonstans i sverige för att felsöka och ordna till eventuella problem.

Bsr har en väldigt bra upparbetad support som står redo varje dag för att lösa eventuella problem som kan uppstå med deras produkt, Alla bilmoddeller tas in på långprovningar innan programmvaran släpps ut på markanaden för att säkerställa kvaliten o.s.v
Närheten ÄR viktig liksom supporten på produkterna, tyvärr så är BSR:s återförsäljare inte alltid så bra som önskvärt. Även om BSR på huvudkontoret är serviceminded så finns det tyvärr ett antal exempel på att deras återförsäljare inte är det.. Därmed inte sagt att SCT skulle vara bättre, det har jag ingen uppfattning om...

/Thomas
#179162
Att BSR är väldigt bra på alla eller de flesta sätt tror jag vi är överens om.

Men SCT, de får ganska lite respons här fast jag ju har fått ett mycket positivt intryck av dem och spontant (utan att veta allt) tror att de är ungefär lika bra.

Finns det något som tyder på att SCT är sämre?

Per Hall
#179172
perhall skrev:Att BSR är väldigt bra på alla eller de flesta sätt tror jag vi är överens om.

Men SCT, de får ganska lite respons här fast jag ju har fått ett mycket positivt intryck av dem och spontant (utan att veta allt) tror att de är ungefär lika bra.

Finns det något som tyder på att SCT är sämre?

Per Hall

Kan inte tänka mig att dom skulle vara sämre men jag tror inte dom har samma resurser och samma "kunskaps ryggsäck" som bsr har efter alla år dom har haft i branchen.

För mig persoligen så känns det ju tryggare med ett företag som bsr ifall det skulle uppstå problem än en liten enskild firma någon stans i sverige.

Men jag tvivlar inte på att stc är väldigt duktiga och gör sitt yttersta min enda rädsla för dom är att dom är alldelles färska på denna marknad och inte har byggt upp ett rykte ännu.

M.v.h mojja

M.v.h mojja
#179178
mojja skrev:
perhall skrev:Att BSR är väldigt bra på alla eller de flesta sätt tror jag vi är överens om.

Men SCT, de får ganska lite respons här fast jag ju har fått ett mycket positivt intryck av dem och spontant (utan att veta allt) tror att de är ungefär lika bra.

Finns det något som tyder på att SCT är sämre?

Per Hall

Kan inte tänka mig att dom skulle vara sämre men jag tror inte dom har samma resurser och samma "kunskaps ryggsäck" som bsr har efter alla år dom har haft i branchen.

För mig persoligen så känns det ju tryggare med ett företag som bsr ifall det skulle uppstå problem än en liten enskild firma någon stans i sverige.

Men jag tvivlar inte på att stc är väldigt duktiga och gör sitt yttersta min enda rädsla för dom är att dom är alldelles färska på denna marknad och inte har byggt upp ett rykte ännu.

M.v.h mojja

M.v.h mojja
Nja mojja :wink: saxar detta från SCT's hemsida så vår var och en bilda sig en egen uppfattning....

"Vi innehar den tekniska ”know-how” som krävs för att fullt ut kunna arbeta med den teknologi som finns i Volvos bilar.

Denna kunskap har vi fått efter att ha arbetat mer än 25 år med Volvobilar.
"


Mvh David
#179186
Jag är interesserad att få ett chip från SCT, product n:r 20102806, 3.250:-. Det är hardware, det finns ingen softloader för en 960 :-D

Tyvärr lever jag i Hannover, Tyskland så det ingen bra idee att köra 140 mil plus färja osv bara för att löda in ett chip, det kan jag själv. Tror någon att SCT skulle skicka chippet med posten?

Jag kör på 110 oktan sprit (LPG) och pratade i Vallåkra 2006 med någon från SCT om de justera tändningen, de gör det inte. Så om jag måste köra till Kungälv så kanske om dem gör ett speciellt chip för LPG och E85 (som också har högre oktan).

Vet inte om ni vill räkna detta in?
#179326
Vitus skrev:Jag är interesserad att få ett chip från SCT, product n:r 20102806, 3.250:-. Det är hardware, det finns ingen softloader för en 960 :-D

Tyvärr lever jag i Hannover, Tyskland så det ingen bra idee att köra 140 mil plus färja osv bara för att löda in ett chip, det kan jag själv. Tror någon att SCT skulle skicka chippet med posten?

Jag kör på 110 oktan sprit (LPG) och pratade i Vallåkra 2006 med någon från SCT om de justera tändningen, de gör det inte. Så om jag måste köra till Kungälv så kanske om dem gör ett speciellt chip för LPG och E85 (som också har högre oktan).

Vet inte om ni vill räkna detta in?
Hej.
Jag tror inte någon seriös tuningfirma skulle vilja skicka ett chip på posten...
Jag jobbar som elektriker och har jobbat en del med hemelektronik tidigare och det finns en dela saker som kan gå fel när man löder om en styrenhet, så jag tvivlar på att SCT skulle lämna några som helst garantier om du själv löder bort styrchippet och löder dit ett omprogramerat chip, OM det ens finns någon färdig mjukvara som är anpassad för LPG.
Om det blir några problem så kan det bli en tvist om problemet ligger i mjukvaran eller din installation av chippet, jag tror att de största problemet ligger där.
Jag tror det bästa du kan göra får att få fart på din 960 är att boka tid på någon firma med rullande landsväg som kan Volvos motorstyrenhet och be dom optimera din bil på plats.


Mvh David
#179377
Men jag tvivlar inte på att stc är väldigt duktiga och gör sitt yttersta min enda rädsla för dom är att dom är alldelles färska på denna marknad och inte har byggt upp ett rykte ännu.
Jag vet i alla fall så mycket att dom har legat i Kungälv och sysslat med Volvotuning väldigt länge. Några bekanta har köpt bromskit och andra väghållningsgrejor från dem för ganska många år sedan.

/Thomas
#179482
HD skrev:Det finns några på TPC som är missnöjda med SCT.....men det verkar inte gälla chipp.
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... &sk=t&sd=a

Själv så blev det S.A.M. för min del :-)-)
Det där lät ju inte allt för trevligt :cry:

//mojja
#179624
mojja skrev:
HD skrev:Det finns några på TPC som är missnöjda med SCT.....men det verkar inte gälla chipp.
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... &sk=t&sd=a

Själv så blev det S.A.M. för min del :-)-)
Det där lät ju inte allt för trevligt :cry:

//mojja
Nä det lät INTE alls kul, visserligen va det 4 år sen och hade inte med mjukvara att göra men jag undersöker saken närmare!

Tyvärr finns det säkert många som upplevt problem med BSR också (jag vet en)... Om man letar tillräckligt noga som finns det säkert en missnöjd kund hos alla företag med mer än 100 kunder, tror jag.


Mvh David
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]