I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#184213
Lâter ju som ett bra erbjudande. 20% av frân nästan 10 lök blir ju till bensin o lite över :-)
#186579
Personligen kommer jag aldrig använda mig av SCT igen efter att jag chippade V40:n jag hade förut där. Hade innan jag chippade problem med att lambdalampan tändes ibland beroende på väderlek vilket rättades till med en mjukvaruuppgradering från Volvo(var ett lite snävt toleransvärde som orsakade att lampan tändes), efter att ha blivit lovad av SCT att de minsann hade baserat sin mjukvara på Volvos senaste så fick jag tillbaka samma problem efter att SCT lattjat med bilen. Fick även problem med att bilen ibland var väldigt svårstartad vilket inte var fallet innan chipning.
Hjälpen eller vad man nu ska kalla det jag fick från dem var att jag skulle byta ett gäng delar såsom lambdasond, soppapump, lmm osv för det var då minsann inget problem med deras mjukvara. Är inte bara jag som hade de problemen med V40 efter chipning hos SCT, en av dem finns/har funnits på detta forum men han får ge sig till känna själv i så fall. Har för mig jag sett en tråd om detta på TPC också och kanske till och med något om det på denna sida.

Hur som helst så kan jag inte med gott samvete rekommendera SCT av den enkla anledningen att de var så nonchalanta och ovilliga att hjälpa till när jag fick problem samt att de faktiskt ljög när de sa att deras mjukvara i chippet baserats på den senaste versionen med fixen för bland annat lambdalampan.
#186835
Halloj allsesammans. Har pga vissa personliga saker inte haft tid för detta projekt dom senaste
dagarna men allt ska i princip vara klart med bsr.

Det enda som saknas är att styra upp datum o.s.v

M.v.h mojja
#189285
Hummmm...

Det har varit många turer fram och tebax med dessa gruppköp, nu i slutändan kännar iaf JAG att jag står på ruta ett igen.
Har ingen möjlighet att åka till Växjö fredag den 13:e juni (varför skolavslutning av alla dagar?) de får bli något annat alternativ... ??:-/

/David
#199356
Har det hänt något? Jag är intresserad av en Etanol konvertering av min S60 2,4t 2001. Någon annan som kollat/tjatar på BSR om det?
#199414
Sharkman skrev:Har det hänt något? Jag är intresserad av en Etanol konvertering av min S60 2,4t 2001. Någon annan som kollat/tjatar på BSR om det?
Hej. Jag tror att gruppköpen nu är över.
Vi hadde ju träff hos BSRab den 15Juni för dom som ville och kunde.

Och hos SCT blev det nog ingenting då vi var får få intreserade för att få någon bra rabatt.
/Fraz
#199417
Fraz skrev:
Sharkman skrev:Har det hänt något? Jag är intresserad av en Etanol konvertering av min S60 2,4t 2001. Någon annan som kollat/tjatar på BSR om det?
Hej. Jag tror att gruppköpen nu är över.
Vi hadde ju träff hos BSRab den 15Juni för dom som ville och kunde.

Och hos SCT blev det nog ingenting då vi var får få intreserade för att få någon bra rabatt.
/Fraz
Stämmer att gruppköpet hos SCT sket sig, pga bristande intresse.

Fraz: Hur många blev ni som träffades hos BSR och blev det ett lyckat arrangemang?

Förslag till Sharkman: då du är den förste som lyft frågan om etanolkonverteringsintresse hos BSR så kan du ta tillfället i akt att arrangera ett gruppköp OM det finns intresse.
:-)-)

Mvh David
#248459
Hej och välkommen till forumet, hoppas att du kommer att trivas här!

Jag tänker inte rodda någonting denna gång efter alla problem som uppstod i kölvattnet av BSR-trimmandet men är ni tillräckligt många som är intresserade så är det väl bara att ni skickar in en förfrågan till lämpligt trimföretag och frågar om ni kan få grupprabatt?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Fattar inte riktigt detta. Alla av nya generatio[…]

Efter en del fundering fick det bli Goodyear Effic[…]

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]