I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Rikard77
#104666
jag chippade min s60 i fredags från 140 till 185 hk och hitills är jag
nöjd. lagom pris också 3500kr nått ja kan rekomendera till alla som har den klena motorn.
M.V.H
Rikard 8)
Användarvisningsbild
av Loner
#104668
waldo skrev: Far min jobbar på brandkåren och dom köpte en beg v70 01 som var just 144 hk och den var det inte några problem för volvo att programera om boxen på bilen till en 170hk.
Min kompis har en kompis vars brors förra flickvän hade en far vars kusin var fick sin 140hk trimmad till 210 på volvo, och det var gratis..

Skrönor och vandringssägner.. Att volvo skulle göra detta kommer aldrig att hända.

/L
Användarvisningsbild
av waldo
#104705
Loner skrev:
waldo skrev: Far min jobbar på brandkåren och dom köpte en beg v70 01 som var just 144 hk och den var det inte några problem för volvo att programera om boxen på bilen till en 170hk.
Min kompis har en kompis vars brors förra flickvän hade en far vars kusin var fick sin 140hk trimmad till 210 på volvo, och det var gratis..

Skrönor och vandringssägner.. Att volvo skulle göra detta kommer aldrig att hända.

/L
Tror du inte mig så ring till volvo i Kalmar och hör.
Varför ska det vara så svårt att tro på vad folk säger ???
Tror du inte att volvo kan göra undantag ????
Blir så trött på sådana som skriver så som du..
SUCK
Användarvisningsbild
av Funk
#104729
Att volvo skulle göra detta kommer aldrig att hända
I alla fall aldrig på ett officiellt sätt, det skulle äventyra helbilsgodkännandet och typgodkännandet för tillverkaren, och det är känsliga grejor...
Men.. någon med rätt kompetens kan ju iofs "svartladda", men kommer det fram inom volvokoncernen på det så blir det ett jävla liv.

/Thomas
Användarvisningsbild
av waldo
#104733
Funk skrev:
Att volvo skulle göra detta kommer aldrig att hända
I alla fall aldrig på ett officiellt sätt, det skulle äventyra helbilsgodkännandet och typgodkännandet för tillverkaren, och det är känsliga grejor...
Men.. någon med rätt kompetens kan ju iofs "svartladda", men kommer det fram inom volvokoncernen på det så blir det ett jävla liv.

/Thomas
Att dom har gjort det de vet jag om men det kan kanske vara för att det har med brandkåren/Räddning att göra.
Vet inte ska kolla upp det mer med min far som var inne och gjorde det eller rättare sagt han var och lämnade bil och hämtade den på volvo.
Leasing bildäck

https://www.gp.se/livsstil/varldens-gang/var-gener[…]

Jag förstår, en del saker går j[…]

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]