I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Leon
#102219
Det er rätt at en vanlig chip sänkar förbrukning lite (teoretisk), Men inte 10%. Dom jag kännar der har chippat bensin biler, har inte sänket förbrukning alls.
När de optimera för lägre bränsleförbrukning och inte bästa prestanda. Hoppas jag det gir en mycke bättre förbrukning(10-15%) eller hur? I tyskland bruker många ecochip for bättre förbrukning.

Mvh Leon
Användarvisningsbild
av TopGear
#102245
Jag ska chippa min bil hos dem den 16:e maj. Kommer beskriva hur den upplevs när det är gjort.
Börjar med min V40 2.0T -04 och blir det bra åker V70 D5:an in för samma behandling kort därefter :lol:
Användarvisningsbild
av Lantz
#102269
Tycker du ska kolla med http://www.itsfun.nu för dom har bra chipp och schyssta priser!
Användarvisningsbild
av greeeken
#102278
Tror nog att han säljer deras chip fast me annat namn
av Leon
#102286
TopGear skrev:Jag ska chippa min bil hos dem den 16:e maj. Kommer beskriva hur den upplevs när det är gjort.
Börjar med min V40 2.0T -04 och blir det bra åker V70 D5:an in för samma behandling kort därefter :lol:
Tror också jag chippar hos dem den 16:e maj....
av zoran
#102365
Ampy skrev:Tror du inte att du sänker förbrukningen JO det gör du men en chippad bil men bara i samma NORMALA körning ex 70 90 110 km/h du har ju så mycket vrid du slipper växla ner och varva motorn så höggt och det är lika med = lägre förbrukning eller? :P
Hur troligt är det att man är såååå kall i sinnet att när man plötsligt står där med 40-tal hästar mer och vrid på över 400Nm, försöker spara på krutet för att komma ner i förbrukningen. Jag vet iallafall att jag skulle snarare köra med blyfot då. Och då spelar det knappast någon roll om kärran drar 1.8 eller 1.7 l :).
av Leon
#102379
Kanske han också tänkar på miljöet och inte kun på at ha det roligt....
av zoran
#103962
Leon skrev:Kanske han också tänkar på miljöet och inte kun på at ha det roligt....
Ja men då skaffar man sig bi-fuel eller flexifuel kärra, o inte turbomaskin.
Användarvisningsbild
av TopGear
#104770
Blev inget... jag har en "uppdaterad" box på min V40 classic 2004 så Jörg ville inte ta sig an den. Han sade att det kunde bli problem och avstod hellre. Tycker det var schysst av honom, han kunde lika gärna chansat med chipet och strunta i att hjälpa mig om det blev problem.

Får väl ta V70:n nästa gång han kommer.

Ny tråd här: https://www.jagrullar.se/[…]

Hej, Har en Volvo V70 från 2016 i vilken f[…]

Tack för info! Ska beställa nån ve[…]

Startbatteri

Tack för info, sitter agm i, rejmes hade n&ar[…]