I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av LaP66
#1497520
Jag vet att Volvo verkstaden ser att programvaran motorns styrenhet ej är kompatibel när de läser av fordonet om denna är modifierad…..dock bryr dom sig inte om det i de flesta fall…
Användarvisningsbild
av Kaxe
#1498265
Utan trimgarantin för 600 kr kan du inte byta mellan trim och originaleffekt och viceversa , den möjligheten försvinner när tiden gått ut, ska du inte ta bort eller lägga till trimmet så spelar det ju ingen roll iofs.
av LaP66
#1498271
Det kan du göra om du har en egen PPC3 programmerare så länge din optimering inte skrivs över vid service - då du inte kan få den nya programvaran optimerad av BSR för din bil mer då ditt supportavtal har upphört.
Senast redigerad av 1 LaP66, redigerad totalt 0 gånger.
#1498275
Ja det tänkte jag också och supporten sa det också att så länge Volvo inte uppdaterar styrenheten i bilen så kommer den program varan som är installerad i din ppc3 räcka livet ut. Men om Volvo uppdaterar så kommer du behöva uppdatera ditt program vara och då kan du köpa till ett års trimmgaranti sedan uppdatera till senaste program varan genom synka ppc3 sedan är det bara att installera in den.

SM-G988B cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Användarvisningsbild
av Kaxe
#1498415
skumt, på min gamla v70 med PPC kunde jag inte programmera när trimgarantin gick ut efter ett år..

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]