I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av KalleJ
#1480784
Depends on wich exhaust-housing is used no 6 or 7
Should be fine either way, 6 is (close to) stock if i remember correctly.
7 might be preferable to not overstress rods and pistons with low revs.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1480822
It will come on to boost a little slower. But that also depends on exhaust manifold, cams and such. A big part is software. Normally you keep boost down at bottom half of the rpm-range to save the rods.
av Vovo850R
#1480827
I have built an engine with aftermarket performance rods. I want rhe turbo to give full boost as fast as possible. Can it get a full boost at 2500 RPM if I mount an EBC?
av Vovo850R
#1480828
7# angled Exhaust house , 3" Downpipe De- cst,Japan manifold ,NA Kams , NA intake manifold. Intake spacer, NA throttle body, Volvo 960 throttle plate, 3" MAF House, 3" intake from airbox to turbou. :-)
Senast redigerad av 2 Vovo850R, redigerad totalt 0 gång.
av KalleJ
#1480835
Med för litet avgashus blir ju 3" downpipe och öppet avgasystem meningslöst. Kör med cat också är du snäll. Vinner inget på att köra utan katt.
Kör ännu större turbo om du bytt stakar istället :P 20T och 400häst :angelo:
av Vovo850R
#1480935
KalleJ. It actually matters if you drive with Catalys or not. My other car audi S3 tuned as hell. It is about getting rid of the warmed air as soon as possible. On my S3 I drive with 2.1 bar boost pressure that. was imposible with cat. :-o

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]