I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av LiSv
#1459769
Volvo V70 II D5 Momentum årsmodell 2015 automat snart 8000 mil. Alltid servad på Rejmes. Senast en månad sedan då det var dags för vanlig originalservice. På väg hem från semestern med husvagnen på släp 1900 kg så saktar bilen helt plötsligt ner utan att något låter eller händer. Kör ofta på farthållaren, när jag märkte hur sakta det helt plötsligt gick så gasade jag med pedalen men inget svar förrän jag nästan tryckt den i botten, då verkade det som att den växlade ner och gav full gas. Så höll den på till och från hela vägen hem. Dock fungerade den bra ibland så det var inte hela tiden. Nu åkte jag några mil igår med bara bilen och då hände samma sak fast bara när jag kom i en större uppförsbacke, oavsett om jag hade farthållaren i eller inte. När jag kom upp på krönet så gasade den sakta upp igen men utan att växla ner vad jag kunde märka iaf. Någon som varit med om liknande eller har någon tanke om vad orsaken kan vara? Jag ska såklart lämna in den men vore tacksam för era tankar och förslag här :-)

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]