I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

#1439443
Hej!
Har en vw dubbelhytt med en volvomotor i. Behöver byta kopplingsplattan och har försökt något nummer på motorblocket för att kunna köpa rätt platta. Hittar bara B230 på sidan av motorblocket. Vart hittar jag resten för att kunna hitta rätt platta. Eller spelar det någon roll, kanske har alla B230 samma kopplingsplatta?

Tack för förhand!!
#1439907
Jag antar att du menar att du ska byta lamellcentrum? Du kan nog inte gå efter rekommendationstabeller rakt av när det är ett hemmabygge med ihopparade delar från olika fabrikat. VW dubbelhytt säger du, är det en gammal med svansmotor alltså? I så fall borde du ju ha en växellåda från VW fortfarande? Det innebär ju att du måste ha ett lamellcentrum från en VW för att det ska passa på splinesen på växellådans ingående axel, resonerar jag.
Tyvärr kan jag inte ge dig så mycket hjälp angående vilka delar du ska ha. Jag tror nästan att du måste ta isär grejorna och ta med dem in till en bilreservdelsfirma och be dem jämföra mot de delar de har på hyllan för att det ska bli rätt.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]