- ons 28 aug 2019, 11:47
#1334394
Hej,
Jag har en V60 D4 MY13 med D5204T3-motorn och har samma problem som många andra med varning för låg kylvätskenivå. Ingen vätska läcker utan det räcker att öppna locket ibland och släppa ut övertrycket.
Vad jag förstått så är det vanligaste mikrosprickor i antingen topp eller block.
Jag tänker demontera toppen på min och försöka inspektera vari felet ligger. Tanken är att med lite tur så är felet i toppen och då är det mer lättåtgärdat.
Är det någon som har erfarenhet av den typen av arbete på dessa motorer? Nåt speciellt att tänka på?
Har inte hållt på med common rail-dieslar så ingående tidigare och vill helst undvika att ställa till med det något, så vill helst lyfta av hela insprutningen för sig utan att sära på den, är det något som är görbart?
Var får man tag på åtdragningsmoment och dylikt? Lokala Volvo-verkstan? VIDA/TIS via subscription?
Jag har en V60 D4 MY13 med D5204T3-motorn och har samma problem som många andra med varning för låg kylvätskenivå. Ingen vätska läcker utan det räcker att öppna locket ibland och släppa ut övertrycket.
Vad jag förstått så är det vanligaste mikrosprickor i antingen topp eller block.
Jag tänker demontera toppen på min och försöka inspektera vari felet ligger. Tanken är att med lite tur så är felet i toppen och då är det mer lättåtgärdat.
Är det någon som har erfarenhet av den typen av arbete på dessa motorer? Nåt speciellt att tänka på?
Har inte hållt på med common rail-dieslar så ingående tidigare och vill helst undvika att ställa till med det något, så vill helst lyfta av hela insprutningen för sig utan att sära på den, är det något som är görbart?
Var får man tag på åtdragningsmoment och dylikt? Lokala Volvo-verkstan? VIDA/TIS via subscription?