I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av An2200
#1259024
Jag bor i Finland och av min XC70 D5 hoppade kamremmen pga. att fläktremmen for di emellan. Nu har jag hitta nyupplaga topplock från Nora i ett företag som heter Fordonsector i örebrölän. Har någon erfarenhet om denna företag, vågar man köpa delen därifrån?
Användarvisningsbild
av EjS
#1263251
Vet inte vilket år den är - men när jag skulle byta topppackning på min 2011 fanns en servicebulletin runt byte och ny typ packning (det gamla var svag).
Allt gick på Volvo verkstad runt 25k dkk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
av Bumer225
#1290331
Hej An2200
Jag har köpt ett renoverat topplock av dem och jag är supernöjd. Jag bad dem skicka lite bilder och det gjorde dem inom loppet av några minuter. Det såg riktigt bra ut på bild så jag beställde ett och killen sa att det är bara att skicka tillbaka om jag var missnöjd med något. Topplocket jag fick var som nytt, rent och fräscht och svetsen såg riktigt bra ut. Jag monterade toppen i mars förra året och sedan har jag kört 2300 mil utan några som helst problem. ;-)
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]