I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

av Lastbil
#1237561
Funderar på att köpa PRO diselchip till min V70 D3 2011 motor 1984cc 163ps/120kw någon som provat PRO diselchipet?
Eller andra förslag? Polstar finns inte till denna. Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av Derank
#1237566
Blås in Rica el BSR om det finns,
Användarvisningsbild
av snepo
#1237763
Måste ju vara bästa chipet av alla. Mest effekt och lägst pris. Om du vill ha sån typ av box,skulle jag hellre köpa dieselkraft eller BSR. Bäst är som ovanstående påpekat. Riktig optimering. Har själv provat TM Chiptuning och BSR två gånger.
av Lastbil
#1237896
snepo skrev:Måste ju vara bästa chipet av alla. Mest effekt och lägst pris. Om du vill ha sån typ av box,skulle jag hellre köpa dieselkraft eller BSR. Bäst är som ovanstående påpekat. Riktig optimering. Har själv provat TM Chiptuning och BSR två gånger.
Hur upplevde du dom chipen?
Användarvisningsbild
av SvenB
#1237921
Är det någon som har en uppfattning om att de som fått problem med EGR-ventilen, har chippat sina bilar?
Användarvisningsbild
av snepo
#1238019
Lastbil skrev:
snepo skrev:Måste ju vara bästa chipet av alla. Mest effekt och lägst pris. Om du vill ha sån typ av box,skulle jag hellre köpa dieselkraft eller BSR. Bäst är som ovanstående påpekat. Riktig optimering. Har själv provat TM Chiptuning och BSR två gånger.
Hur upplevde du dom chipen?
Dom funkade alla utan problem. TM på S80 T6-99. BSR på Saab 9-5 Aero och S80 2,4D. BSR ladda jag in via OBD med handenhet,som man kan köpa eller låna.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]