I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1237461
Undrar om det är någon här som har erfarenhet av Ricas uppgradering, steg 1 eller 2 till T6-motorn?
Har Polestar idag, men är lite lockad att testa Ricas steg2, som enligt deras svenska ÅF ska lämna närmare 375 hk/600 Nm. Låter som ljuv musik i mina öron. :D
av mikebike
#1237492
Verkmästarn skrev:Undrar om det är någon här som har erfarenhet av Ricas uppgradering, steg 1 eller 2 till T6-motorn?
Har Polestar idag, men är lite lockad att testa Ricas steg2, som enligt deras svenska ÅF ska lämna närmare 375 hk/600 Nm. Låter som ljuv musik i mina öron. :D
Jag hittar inget trim till "riktiga" T6 på RICAs hemsida
#1237504
På Rica.nl står det 350 hk / 576 Nm, men då är det enbart främre rör och racekat så jag mailade deras svenska ÅF och frågade vad de erbjöd varpå jag gick till svar 375 hk/600 Nm, men då ingick en större intercooler.
av mikebike
#1237521
Verkmästarn skrev:På Rica.nl står det 350 hk / 576 Nm, men då är det enbart främre rör och racekat så jag mailade deras svenska ÅF och frågade vad de erbjöd varpå jag gick till svar 375 hk/600 Nm, men då ingick en större intercooler.
Konstigt att de inte har med dessa trim på den svenska hemsidan?
Eftersom de inte annonserar om dessa så lär ju mycket få (svenskar) ha någon erfarenhet....

Hur mycket skulle ett steg 2 kosta, inklusive montering?
#1237548
mikebike skrev:Konstigt att de inte har med dessa trim på den svenska hemsidan?
Eftersom de inte annonserar om dessa så lär ju mycket få (svenskar) ha någon erfarenhet....

Hur mycket skulle ett steg 2 kosta, inklusive montering?
Det var på G till svenska hemsidan enligt infon jag fick. Kostnaden för kalaset var 53 000 kr monterat och klart.
Just det kittet är sannolikt inte så frekvent i Sverige ännu, men jag var mest allmänt nyfiken om någon körde med Ricas produkter i sin T6a så man kunde få en uppfattning om hur det funkar kontra original/Polestar eller andra leverantörer.

Kina

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]