Sida 1 av 1
Bästa trimkoncept 940 Turbo
Postat: lör 16 jul 2016, 10:30
av Berca
Hej,
Funderar på att låta trimma min 940 Turbo -98 165hk och vill ha det seriöst utfört. Inget pysventiltrim, utan ett paket som tar hänsyn till tändning och bränsle. Har tittat på BSR som ska ge 220 hk i sitt Steg 1 kit. Någon som har erfarenheter om detta eller vettiga alternativ?
Re: Bästa trimkoncept 940 Turbo
Postat: lör 16 jul 2016, 10:37
av White
Kör med BSR bränslechip och Wastegateklocka på min 945 Classic och är skitnöjd. Tyvärr har BSR inga tändningschipp till dessa, så ska du chippa både tändning och
bränsle så kolla hos exempelvis KL Racing, dom har.
Hur menar du med "seriöst" utfört och vilken effekt har du tänkt dig? Är je en del andra kul grejer med man kan göra med dessa maskinerna. Har du funderingar på att
i första hand optimera toppen? Smidda stakar/kolvar kanske? Beror ju som sagt på vilken effektnivå du vill uppnå.
Re: Bästa trimkoncept 940 Turbo
Postat: lör 16 jul 2016, 11:06
av Berca
Nja, "seriöst" var mer menat som befintliga firmor som erbjuder beprövade trim och som kan montera detta, inte nått hemmatrim/pys.
Jag tänker mig nått konservativt mellan ca 200-220 hk och där hitade jag BSR. Nätet är ju nerlusat mer trimförlsag så det är en djungel att försöka gallra utan egen erfarenhet. Planerar inte att byta kam eller bearbeta toppen då jag själv inte är så skruvkunnig.
Re: Bästa trimkoncept 940 Turbo
Postat: lör 16 jul 2016, 11:39
av White
Då kan jag varmt rekommendera trimmet från BSR! Kör som sagt själv med deras 205hk trim i min Classic Ltt och är jättenöjd. Sedan har jag kompletterat med
2,5" sportkatt och 2,5" fullflödessystem samt ett K&N luftfilter i original luftburk, kan säga att det skjuter på rätt bra! :)
Ett hett tips är att köpa en hårdare wastegateklocka från BSR i stället för att spänna upp originalklockan, du får mycket bättre laddtryckskurva.
Re: Bästa trimkoncept 940 Turbo
Postat: sön 17 jul 2016, 19:22
av Berca
Tack, då blir det så.
By the way, passar 745/765/945ornas stötdämpare på en 940 sedan rakt av fram och bak?
Re: Bästa trimkoncept 940 Turbo
Postat: sön 17 jul 2016, 21:08
av White
Ja det passar så länge det INTE är från en 760 med multilink, men det satt ju aldrig på 765 vad jag vet.
Re: Bästa trimkoncept 940 Turbo
Postat: sön 17 jul 2016, 21:20
av Berca
OK, tack återigen för hjälpen!
Syns det på dämparen om det skulle vara till en multilink?
Re: Bästa trimkoncept 940 Turbo
Postat: sön 17 jul 2016, 21:26
av White
Vet faktiskt inte, har aldrig forskat i det faktiskt. Tyvärr!