I denna avdelning finns allt som har med motorarbeten och trimning att göra, vare sig de är enkla eller avancerade. Glöm INTE att skriva vad det gäller för bil, årsmodell samt motorbeteckning!

Moderator: Moderatorer

Tänker du skaffa en till din Volvo?

Ja
3
27%
Nej
3
27%
Usch!
5
45%
av S60AWD2.5T
#63405
Hej finlirare.
Hittade denna produkt på Blocket!

http://www.blocket.se/vi/9607665.htm?ca=12_s

Och fy tusan vad rapp min S60 blev med denna.
Det märks framförallt på högre varv runt 6500 att den vill mer o mer.
Tycker även att förbrukningen minskat på lägrevarv.
Så nu slappp jag kasta bort en massa slantar på PPC eller va det heter.
Tror ni att man skulle tjäna på att montera två stycken i serie eller möjligen parallellt?
Rösta gärna, så kanske vi kan göra gruppköp.

:oops: trodde ni förstod ironn :oops: :oops:
Senast redigerad av 1 S60AWD2.5T, redigerad totalt 0 gånger.
av jbl
#63415
Aldrig i livet att jag monterar nåt sådant på min bil. Tror inte det fungerar helt enkelt.
av Addekarlsson
#63454
Om såna där saker verkligen fungerade, så hade biltillverkarna redan monterat dom i fabriken... Ruffel och båg, som endast fungerar bara för att man vill att det ska fungera.

Den dagen någon visar upp en vetenskaplig bevisning på ATT[/] en sån där fungerar, den dagen ska jag ändra åsikt. Fram tills dess är det absolut ingen mening att någon ens försöker få mig att tro annat.

Jag vill snarare påstå att en sån där försämrar, eftersom den sitter i vägen för insugsluften, så det är alltså en strypning av luften.

Mvh/ Adde (som inte tror på tomten heller)
av OC-RA
#74985
Jag tycker också motorn blev rappare men jag uppfattar ett skärande obehagligt ljud när jag precis passerar 8600varv men det försvinner som tur är vid 9000.
Användarvisningsbild
av songmaker
#80004
Hej, Skulle starkt rekommendera att ta bort den. Detta är en liknande produkt, resultaten kan bli en stor katastrof får din motor på högra varvtal..

http://www.potn.co.uk/-_c618_8189_p1542002.htm

Men visst ser det kul ut :)
av OC-RA
#80045
Man får skänslan av ett tandläkar borr. :lol:

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]